۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵

تسنیم نوشت:

نماینده ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که کابینه حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق از ۳۲ وزارتخانه تشکیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه، عباس البیاتی نماینده ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که کابینه حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق از 32 وزارت خانه تشکیل شده است.

البیاتی افزود که دولت حید العبادی در چند ساعت آینده معرفی خواهد شد وتنها 5 تن وزیران دولت قبلی در سمت خود ابقا خواهند شد و سائر وزارتخانه ها شاهد تغییر خواهد بود.

در همین رابطه منابع مطلع عراقی امروز پنجشنبه اعلام کردند که کابینه دولت جدید این کشور تا قبل از پایان مهلت قانونی و تا آخر امروز معرفی خواهد شد.

یک منبع عراقی که نخواست اسمش فاش شود به المسله گفت: حید العبادی مامور تشکیل کابینه جدید عراق تا چند ساعت آینده و تا پایان امروز پنجنشنبه کابینه را اعلام خواهد کرد و اوایل هفته آینده برای رای گیری آن را به پارلمان تقدیم خواهد کرد.

این منبع که نزدیک به مذاکرات تشکیل حکومت جدید است، افزود: ائتلاف همپیمانی ملی ( فراکسیون شیعیان عراق) و دیگر فراکسیون‌های سیاسی در حال حاضر آخرین اصلاحات را در لیست کابینه جدید انجام می‌دهند.

به گفته این منبع شیوه تقسیم وزارتخانه‌ها بر اساس قانون سال 2010 صورت می‌گیرد که بر اساس آن سهم شیعیان 17 وزارتخانه و اهل سنت 8 وزارت و کردها نیز 7 وزارتخانه خواهد بود.

همچنین معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و معاون رئیس پارلمان نیز از شیعیان خواهد بود.

فواد معصوم رئیس جمهور عراق و سلیم الجبوری رئیس مجلس این کشور اعلام کرده بودند که مشکلات تشکیل دولت عراق به پایان رسیده است و به زودی کابینه معرفی خواهد شد.

در همین رابطه برخی از گروه‌های سیاسی با طرح مسئله سهم‌خواهی در کابینه دولت جدید، تشکیل دولت را به تاخیر انداخته بودند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =