رئیس مجلس در جمع کارکنان منطقه دوم دریایی ارتش با اشاره به اینکه شیپور درگیری‌های بین‌المللی نواخته شده است، گفت: نیروهای مسلح هم برای کشور و هم برای منطقه امنیت‌ساز هستند.

به گزارش نسیم آنلاین، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شیپور درگیری‌های بین‌المللی نواخته شده است، گفت: فکر نمی‌کنم کسی جرأت درگیری با ایران را داشته باشد، نیروهای مسلح هم برای کشور و هم برای منطقه امنیت‌ساز هستند.
دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در جمع کارکنان منطقه دوم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بوشهر،‌ گفت: شیپور درگیری‌های بین‌المللی نواخته شده است و این در کشورهای دیگر بی‌تاثیر نیست، وقتی مسابقه قدرت بین کشورهای بزرگ راه می‌افتد، این موضوع روی کشورهای منطقه تاثیر می‌گذارد، قدرت های بین‌المللی همچنان دنبال مسابقه‌هایی هستند که از زورشان استفاده کنند.

او گفت: درست است که ایران از یک استوانه‌ای برای امنیت برخوردار است اما شرایط منطقه پرتحرک است و باید بسیار دقیق رصد و برنامه‌ریزی کرد و یک عامل کانونی آن نیروهای نظامی است ولی من فکر نمی‌کنم کسی جرات درگیری با ایران را داشته باشد، نیروهای مسلح هم برای کشور و هم برای منطقه امنیت‌ساز هستند و داشتن نیروهای مسلح قوی در منطقه همواره جنبه امنیت‌ساز داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: همواره بوشهر یکی از نقاط حساس کشور و همواره مورد توجه دیگران بوده است. مجاهدانی در این خطه حضور داشتند و در برابر بیگانگان مجاهدت کردند و از سرزمین و مرزهای ایران دفاع کردند و این هیبت درخشان برای منطقه است که با روحیه مجاهدانه از ایران دفاع کردند.

لاریجانی گفت: امروز شما در چنین جایگاهی قرار دارید که با امکاناتتان می‌خواهید نقش بازدارنده در منطقه داشته باشید و توانمندی ایران را نشان دهید، شرایط اینجا شرایط سختی است و منزلت کار شما امروز منزلت بالایی است، گاهی غربی‌ها هم می‌گویند که نقطه اتکا در ایجاد امنیت در منطقه جمهوری اسلامی ایران است، ثمره پایداری شما این است که ثبات امنیتی در ایران به وجود آمده است.
او گفت: عناصر درگیر شاید تغییر کنند ولی در روش قدرت‌های بزرگ تغییری شاهد نیستیم، نقش نیروهای مسلح در جنبه بازدارندگی بسیار مهم است و کشورهایی که غفلت کردند دچار مشکل شدند.
رئیس مجلس گفت: بسیاری از کشورها به دنبال سازماندهی نیروهای نظامی نبودند، در چنین شرایط و در شرایط بین‌المللی و شرایط نسبتا پرتحرک منطقه‌ای، یک کار بسیار دقیق با استراتژی درست در کشورمان صورت گرفت که ایران هم‌اکنون دارای امنیت است.
او گفت: بخش دریایی، یک نیروی راهبردی برای کشور ماست، اگر از نظر شرایط امنیتی دنیا را بررسی کنیم، اکثر‌ جنگ‌ها به سمت استفاده از قدرت دریایی سوق یافته است، امروز نیروی دریایی در جنگ‌های اخیر، متن قرار گرفته است.
به گفته او، حتی پرتاب موشک‌ها از دریاها و ناو‌ها صورت می‌گیرد، اگر کشوری بخواهد در مبارزات نظامی حضور یابد ولی نتواند از قدرت دریایی‌اش استفاده کند، مجبور است در لاک خودش باشد.

رئیس مجلس همچنین گفت: وقتی این حرف را مبنا قرار می دهیم باید متناسب با آن سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم، دولت و مجلس باید به تحقق راهبردی بودن نیروی دریایی توجه خاصی داشته باشند و باید از پشتیبانی‌های لازم در این زمینه استفاده کنند و ساز و کار لازم را برای تسلط نیروی دریایی فراهم آورند.

لاریجانی همچنین یادآور شد: امروز کشور ما احتیاج به یک خیزش اقتصادی دارد، مجموعه مشکلات درونی کشور و برخی اشکالات موجب شده که دولت و مجلس وقت زیادشان را به این امور صرف کنند، یک سمت‌گیری را مقام معظم رهبری مشخص کردند و آن تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه اقتصاد کشور باید مبتنی بر تولید داخلی باشد و این تولید داخلی نیز باید مردمی باشد، گفت: لذا هم روش و هم رویکرد دولت و مجلس باید به این سمت برود اما مهمتر از آن ایجاد امنیت در کشور است، امنیت روانی به وظیفه رسانه‌ها و نیروهای سیاسی مربوط می‌شود و افراد باید احساس کنند شرایط قابل پیش‌بینی دارند و می‌‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، مصادیق باید به سمت همگرایی در کشور پیش رود ولی مهمتر از آن ایجاد شرایطی است که امنیت دفاعی را تامین می‌کند.

او گفت: باید از نظر امنیتی در ترازی باشیم که اقتصاد کشور قابل پیش‌بینی باشد، مجموعه شرایط فعلی کشور شرایط نسبتا داغی است.
لاریجانی در بخش پایانی سخنانش گفت: باید این موضوع را در مقام عمل مدنظر قرار داد که نیروهای قدرتمندی ایجاد شود، همه نیروهای مسلح ما ورزیدگی کافی و تجربه دفاعی ارزشمند دارند و با مانور رشد نکرده‌اند بلکه در جنگ رشد کرده‌اند و این دستاورد بزرگی برای ماست.
او گفت: حضور چشمگیر شما در بوشهر باعث شده که هم امنیت منطقه پایدار بماند و هم در شرایط مختلف، شما توانایی ایجاد امنیت را برای منطقه دارید.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373658

برچسب‌ها