۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
اسرار الیزه از زبان بانوی سابق

والری تری وایلر، روزنامه نگار جسوری که تا چند ماه پیش بانوی اول فرانسه نامیده می شد، پس از جدایی از فرانسوآ اولاند دست به انتشار خاطرات خود از کاخ الیزه زده است.

 

 

 

کتاب والری با نام «برای این لحظه، متشکرم» روایتگر لحظات خصوصی و محرمانه ای است که او در کنار رییس جمهوری فرانسه تجربه کرده است. هفته نامه «پاری مچ» روز چهارشنبه و یک روز پیش از عرضه این کتاب در بازار، گوشه هایی از آن را برملا کرده است.

او در این کتاب که الیزه ازانتشار آن ابراز بی اطلاعی کرده، به چگونگی برملا شدن راز عشقی شریک زندگی اش پرداخته و از روابط پشت پرده و صبر و بردباری اش سخن رانده است.

«پاری مچ» روز چهارشنبه در نقل قسمتی از این کتاب از زبان والری تری وایلر این گونه آورده است: «ژولی گایه، امروز صبح تیتر اول همه رسانه ها بود(...) احساس می کنم در حال خرد شدن هستم، توانایی شنیدن این موضوع را ندارم. کیسه ای پر از داروهای خواب آور بر می دارم و بسرعت بطرف حمام می روم. (...) فرانسوآ به دنبالم می آید و سعی می کند کیسه را از دستم بگیرد. در اتاق شروع به دویدن می کنم. او به کیسه چنگ می اندازد. کیسه پاره می شود و قرص ها نقش بر زمین می شوند. قرص ها را جمع کنم و تا آنجا که می توانم یکدفعه آنها را قورت می دهم... دوست دارم بخوابم. اصلا دوست ندارم شاهد ساعتها و لحظات پیش رو باشم. احساس می کنم توفانی در حال خرد کردنم است و من توانایی مقابله با آنرا ندارم.... بعد، از حال می روم و بیهوش می شوم.»

روزنامه «فیگارو» از انتشار این کتاب در این مقطع زمانی به مثابه ضربه ای سخت به رییس جمهوری فرانسه یاد کرده است و تیتر زده «اولاند از انتشار این کتاب مبهوت شده و به وحشت افتاده است».

به اعتقاد برخی آگاهان، درشرایطی که ناتوانی فرانسوآ اولاند در حل مشکلات اقتصادی فرانسه او را در برابر چالش های تازه ای قرار داده و تنها چند روز پس از تغییرات مهم در برخی وزارتخانه ها، انتشار این کتاب می تواند منتقدان پرشمار آقای رییس جمهور را بیش از پیش مسلح کند.

«لِ اِرِن» نام انتشاراتی «مستقلی» است که تصمیم گرفته در چاپ اول، دویست هزار نسخه از این کتاب را از روز پنجشنبه روانه بازار کند.

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =