مهر نوشت:

وزیر کشور با بیان اینکه قرار نیست دولت از کسی در انتخابات شورای شهر حمایت کند، گفت: نیروهای امنیتی ما کاملا مسلط به اوضاع مرزها هستند به ویژه در منطقه غرب کشور آمادگی کامل داریم که اگر اقدامی صورت گیرد و مرزهای ما تهدید شود بدون هیچ تردیدی مقابله می‌کنیم و در شرایط لازم اقدام می‌کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات دولت درباره برنامه ششم توسعه گفت: برنامه ششم توسعه یکی از موضوعات مهم و در دستور کار رئیس جمهور است که یک عقب افتادگی تاریخی در حوزه تعادل و توازن در مناطق داریم.

وی به یکی از مشکلات و عقب افتادگی‌های برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: فقر عمومی، مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ دلایل مشخصی دارد که نیازمند رعایت توازن و توسعه پایدار است.

وزیر کشور تاکید کرد: باید در برنامه ششم توسعه به ردپای موثری برای توسعه و پایداری در مناطق برسیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درباره عدم حمایت دولت از اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر گفت: قرار نیست دولت در انتخابات شورای شهر از کسی حمایت کند شورای شهر یک نهاد دموکراتیک است که با رای مردم اعضای آن انتخاب می‌شوند و انتخاب رئیس شورا بر طبق آرای اعضا است و تغییر و تحول در هیات رییسه طبیعی است.

وی افزود: طبیعی است همه جریانات سیاسی برای تصرف مسئولیت‌ها در هیات رئیسه فعالیت کنند در این انتخابات نیز ترکیب آرا به گونه‌ای شد که در این انتخابات آقای چمران انتخاب شدند و وزارت کشور هیچ نظری در این باره نداشته و نخواهد داشت.

وزیر کشور تاکید کرد که در انتخابات مجلس آینده نیز دولت هیچ دخالتی نخواهد داشت و وظیفه دولت و وزارت کشور بستر سازی برای اجرای صحیح انتخابات است.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درباره اهمیت مرزهای کشور اظهار داشت: ما در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که هم از سوی افغانستان و پاکستان و هم از سوی مرزهای شرقی متوجه ناپایداری‌هایی هستیم. بحث اشرار، گروهک‌های تروریستی و سوءاستفاده از مرزها در این شرایط طبیعی است و عده‌ای نیز مخالفت و عقده نسبت به ایران دارند.

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی ما کاملا مسلط به اوضاع مرزهای هستند، به ویژه در منطقه غرب کشور آمادگی کامل داریم که اگر اقدامی صورت گیرد و مرزهای ما تهدید شود بدون هیچ تردیدی مقابله کنیم و در شرایط لازم اقدام می‌کنیم.

وزیر کشور به شرایط کنونی عراق اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت عراق به نفع دولت مرکزی است و اتحاد و یکپارچگی در عراق دیده می‌شود و کشورهای همسایه نیز خطر داعش را درک کردند و به هر بهانه‌ای درصدد هستند این مقوله را حل کنند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نقش وزارت کشور در مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: وزارت کشور در حوزه مفاسد اقتصادی ورود نکرده و ضرورتی هم نداشته است اما استانداران باید براساس سیاست‌های ابلاغی دولت در این باره نظارت کامل داشته باشند.

وی افزود: در حوزه اجرایی و عقد موافقت نامه‌ها وزارت کشور هر کمکی برای حمایت از این سیاست‌ها انجام می‌دهد و نقش پشتیبانی دارد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره معرفی معاون سیاسی امنیتی این وزارتخانه اظهار داشت: معاون سیاسی معاونت مهم و تاثیرگذاری در وزارت کشور است. عزل و نصب‌ها در این وزارتخانه، تقسیمات کشوری، بررسی احزاب و برگزاری انتخابات از وظایف این معاونت است.

وی با تاکید بر اینکه بنده حساسیت خاصی برای انتخاب این معاونت دارم گفت: تلاش کردم افرادی را شناسایی کنیم که برخی خودشان به علت سنگینی این مسئولیت قبول نکردند و برای دو سه کاندیدایی که معرفی کردم باید با دولت و نظر رئیس جمهور انطباق دهم که به زودی آن را اعلام کنیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    4 0
    ازاقای روحانی خواهشمندم تمام وزرای اصولگرارا ازترکیب دولت بیرون کند