۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶

ایسنا نوشت:

نیروی دریایی اسرائیل اقدام به خرید زیردریایی دلفین با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای از آلمان کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از جروزالم پست، آلمان روز دوشنبه در بندر کیل پنجمین نسل زیردیریایی دلفین را که برای نیروی دریایی اسرائیل طراحی شده است به آب انداخت.
این زیردریایی که "‌آی‌ان‌اس رهاو" نام دارد گرانترین سکوی دفاعی است که تابحال توسط ارتش اسرائیل خریداری شده است. این زیردریایی قادر به انجام چندین ماموریت راه دور و طبقه‌بندی شده است که برای اسرائیل از اهمیت زیادی برخوردار است.
این زیردریایی برای ارتش اسرائیل از چنان اهمیتی برخوردار است که به گفته مقامات این رژیم اسرائیل را قادر خواهد ساخت در برابر تهدیدات فزاینده در منطقه خاورمیانه واکنشی مناسب داشته باشد.
گفته می‌شود این چهارمین زیردریایی است که آلمان به رژیم صهیونیستی تحویل می‌دهد.
طبق گزارشات منتشر شده از سوی منابع خبری غربی زیردریایی دلفین با توجه به حرکت در آب‌های خارج از اسرائیل قادر به حمل موشک‌های دوربرد کروز مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای است.
برخی از کارشناسان دفاعی این خرید این زیردریایی را اقدامی مهم در راستای افزایش قدرت بازدارنده اسرائیل در برابر ایران تلقی می‌کنند.
بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای این زیردریایی را یک ابزار راهبردی قوی برای ارتش اسرائیل خواند. وی در ارتباط با این زیردریایی گفت: " اسرائیل آماده است که هرزمان و هرجا- چه در خشکی، دریا و هوا در راستای اطمینان از امنیت شهروندانش اقدام کند."
در بین قابلیت‌های بسیار این زیردریایی می‌توان به توانایی شلیک موشک‌های متعارف، حمله به اهداف نزدیک، شلیک اژدر به کشتی‌های دشمن و شرکت در ماموریت‌های جمع‌آوری اطلاعات اشاره کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    9 7
    اين كار آلمان يعني اينكه غربيها تنها به منافع خودشان اهميت مي دهند و هيچ ازرزشي براي حقوق بشر و حقيقت و انسانيت قائل نيستند فروختن زير دريايي هسته اي به رژيمي كه دو هزار و صد نفر از مرزم بي دفاع را در طي يكماه به قتل مي رساند يعني خيانت در حق بشريت.بهتر است غربيها دهن گشادشان را راجب حقوق هسته اي ايران و هر چيزي كه نامم حق بر آن گذاشته ميشود ببندند چرا كه بسيار رسوا هستند.خداوند اينها را كور و كر و لال ساخته است.خداوند آسمانها و زمين نابودشان كند.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    9 7
    مبارکش باشه ایشالله موتوراش براش بچرخه