نسیم آنلاین نوشت:

وزیر امورخارجه در دیدار با وزیر امورخارجه لوکزامبورگ با اشاره به اینکه تروریسم و افراطی‌گری چالشی علیه منطقه و جامعه بین‌المللی است گفت: باید همه کمک کنند تا این معضل برطرف شود

‌محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران و اسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در این دیدار آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری دو کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه تماس‌های خوبی طی این مدت کوتاه بین دو کشور برقرار شده گفت: روابط دو کشور می‌تواند در همه زمینه‌ها گسترش یابد و جمهوری اسلامی ایران مصمم به ادامه این روند می‌باشد تا همکاری‌های بیشتری شکل گیرد
ظریف همچنین مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و نگرانی‌های مشترک در خصوص تروریسم و افراطی گری را از حوزه‌های مورد علاقه طرفین برای تبادل نظر و رایزنی مستمر توصیف کرد.
وزیر امور خارجه تروریسم و افراطی گری را چالش و تهدیدی علیه منطقه و جامعه بین‌المللی توصیف کرد و گفت: همه باید کمک کنند تا این معضل برطرف شود. حامیان تروریسم نیز باید در ابعاد مختلف مالی، نظامی و اطلاعاتی این حمایت‌ها را متوقف کنند.
وزیر امور خارجه موضوع حقوق بشر را نیز از حوزه‌های مورد توجه دو طرف خواند و گفت: احترام به اصول، ارزش‌ها، عقاید و فرهنگ کشورها یک مبنای مهم است که در گفتگو و تعامل بین کشورها باید مورد توجه خاص قرار گیرد.
وزیر امورخارجه لوکزامبورگ نیز ضمن با اهمیت خواندن این سفر، جایگاه ایران در منطقه را برجسته و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف و مشورت‌ها با ایران را برای لوکزامبورگ مهم خواند.
او با ابراز خرسندی از روند تماس‌ها طی یک سال اخیر گفت: لوگزامبورگ از تقویت و گسترش گام به گام روابط استقبال‌ می‌کند.
اسلبورن ابراز امیدواری کرد در زمان باقیمانده مسئله هسته‌ای خاتمه یافته و با تاکید بر حق ایران برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای مانند همه کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: روابط ما نباید بر پایه تحریم باشد، بلکه باید براساس احترام متقابل و همکاری شکل گیرد.
وزرای خارجه ایران و لوکزامبورگ دراین مذاکرات پیرامون آخرین تحولات عراق، اوضاع فلسطین، مسئله تروریسم و امنیت بین‌المللی و سایر موضوعات مورد علاقه به تبادل نظر پرداختند.
وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مارس دی مارتولومئو رئیس مجلس و اگزاویه بتل نخست‌وزیر لوکزامبورگ دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    6 0
    البته بی قانونی وبی عدالتی در کشورهای اسلامی هم باعث رشد تروریسم و طالبان والقاعده و داعش می شود.