تسنیم نوشت:

خانواده خبرنگار آمریکایی که گروه داعش ادعا می‌کند سر وی را از تن جدا کرده مرگ وی توسط این گروه تروریستی را تأیید کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری راشاتودی، یکی از سخنگوهای خانواده «استیون ساتلوف»، خبرنگار آمریکایی که گروه داعش ادعا می‌کند سر وی را از تن جدا کرده می‌گوید خویشاوندان و خانواده وی از مرگ وی به دست این گروه آگاه شده‌اند.
مقامات وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا ساعتی پیش گفتند دولت واشنگتن هنوز در حال بررسی ویدئوی منتشر شده هستند و صحت این ویدئو هنوز قابل تأیید نیست.
گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی مدعی شد استیون ساتلوف روزنامه نگار آمریکایی را سر بریده است.
داعش چند روز قبل با انتشار ویدئویی در یوتیوب اعلام کرد جیمز فولی خبرنگار آمریکایی روزنامه گلوبال پست را سر بریده است. همچنین تروریست‌ها تهدید کردند در صورت ادامه حملات آمریکا به مواضع داعش در عراق سر استیون ساتلوف را نیز خواهند برید.
در این فیلم داعش اعلام کرده است که سر بریدن این خبرنگار آمریکایی به تلافی حملات هوایی جنگنده های آمریکا در عراق بوده است.

در همین حال خبرگزاری ایسنا نوشت: به دنبال اعدام دومین خبرنگار آمریکایی به دست گروه داعش دبیرکل سازمان ملل از این اقدام ابراز ناخرسندی کرده و خشم خود را ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از اقدام گروه "دولت اسلامی" (داعش) در اعدام استیون ساتلوف، دومین خبرنگار آمریکایی ابراز ناخرسندی کرد و گفت: ما از جنایت‌های گروه داعش در عراق و به ویژه سربریدن یک خبرنگار دیگر آمریکایی بسیار خشمگین هستیم.

گروه داعش در نواری ویدئویی روز سه شنبه اعلام کرد که استیون ساتلوف، خبرنگار آمریکایی را سر بریده است.

در همین راستا واشنگتن اعلام کرد که سازمان اطلاعات آمریکا برای اطمینان حاصل کردن از صحت این نوار ویدئویی در سریع‌ترین زمان ممکن اقداماتی اتخاذ می‌کند.

در این نوار ویدئویی که عنوان آن پیام دومی برای آمریکاست، ساتلوف روی دو زانو نشسته و در کنار وی فرد مسلحی قرار دارد که با چاقویی در حال تلاش برای سربریدن این خبرنگار است.

در این نوار ویدئویی فرد مسلح مذکور حملات جنگنده‌های آمریکایی به مواضع داعش را محکوم می‌کند. همچنین گروه داعش تهدید کرده که یک انگلیسی دیگری را که در بازداشت این گروه است به قتل می‌رساند.

ساتلوف 12 ماه پیش در چهارم اوت 2013 در حلب در شمال سوریه و در مرز با ترکیه ربوده شد.

وی در فلوریدا به دنیا آمده و برای مجله‌های تایم، فارن پالسی و چند مجله دیگر کار می‌کرد.

از سوی دیگر، نمایندگان آمریکایی از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا هر چه سریعتر اقداماتی را برای مقابله با گروه داعش در سوریه و عراق انجام دهد.

همچنین رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که به زودی جان کری، وزیر خارجه آمریکا را برای شنیدن اظهاراتش در این باره احضار خواهد کرد.

نمایندگان همچنین نسبت به اینکه اوباما دست به اقداماتی کافی برای مقابله با گروه داعش نزده است، هشدار دادند.

عکس ذیل تصویر استیون ساتلوف است که روزنامۀ لوموند آنرا منتشر کرده است. 

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    70 30
    رگ غیرت دبیر کل بی‌خاصیت سازمان بی‌خاصیت جنبید؟ این همونی نیست که در باره نسل کشی رژیم صهیونیستی لال شده بود؟ عجب روزگاریه. برای این جماعت نامرد خون آمریکائی از خون آسیائی رنگین‌تره
    • نیا A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      14 1
      چه شغل سختی داره طفلک کارش یا ابراز نگرانی یا عصبانی شدن یا دعوت به خویشتنداری اگه دبیر کل شما باشی اوضاع از این بهتر نمیشه مون جان
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    36 2
    مگه این که قتل غربی ها خون دبیر کل رو به جوش بیاره. دو ماه هست دارن شیعه ها و کردها رو سر میبرن خونش به جوش نیومد؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    44 1
    خدا لعنت کند این وحشیهای تندرو را.
  • مهدی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    29 2
    آقای بانکی مون آیا از سربریدن هزاران آدم بیگناه به خشم نیامده اید؟
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    6 0
    عراق لبنان افغانستان سوریه غزه هرلحظه انسانهای بیگناه کوچک وبزرگ گشته می شوند این بان کی مون کور وکر بوده هست حالا زبونش باز شده هر چند گشتن انسان بیگناه باهر ملیتی غیر قابل قبول وبشدت چندش اور ومحکم هست