۶ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۰

مهر نوشت:

مدیر عامل اطلس خودرو گفت: با تبصره اخیر ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، قیمت خودرو اسقاطی به بیش از 4 میلیون تومان رسیده است.

فرهاد احتشام زاد مدیر عامل اطلس خودرو، نمایندگی رسمی کیاموتورز در ایران با بیان اینکه از یک سال و نیم گذشته تاکنون مراتب شرایط برای وارد کننده‌های خودرو سخت تر شده است، گفت: در ابتدا قرار بود متناسب با مصرف خودرو وارداتی، هزینه اسقاط ماشین‌های فرسوده به حساب ستاد سوخت واریز شود، به این معنا که به ازای هر خودرو با مصرف کمتر از 6 لیتر در 100 کیلومتر، یک خودرو فرسوده اسقاط شود، به ازای واردات خودرو با مصرف 6 تا 10 لیتر، دو خودرو و به ازای هر خودرو با مصرف بالاتر از 10 لیتر، 3 خودرو فرسوده اسقاط شود که آن زمان ارزش این خودرو ها 15 میلیون ریال بود.

او با بیان اینکه از مهر ماه سال گذشته، دو مرتبه با تغییر قانون شماره گذاری خودرو های وارداتی مواجه شدیم گفت: در قانون مهرماه 92 اعلام شد که از این به بعد باید به جز خودرو های با مصرف کمتر از 6 لیتر ، دو برابر تعداد قبلی به ازای هر خودروی وارداتی ، خودرو فرسوده اسقاط شود ، البته هزینه ای که برای این خودرو های فرسوده در نظر گرفته شد نیز 10 میلیون ریال افزایش داشت.

احتشام زاد گفت: به رغم خلف وعده ای که به تبع این تصمیم، ما نسبت به مشتریانمان متحمل شدیم، باز هم اعتراض چندانی به مصوبه جدید نبود تا اینکه تیر ماه امسال آب پاکی را به دست وارد کننده ها ریختند.

او در توضیح مصوبه جدید ستاد سوخت گفت:از تیرماه امسال به ما می گویند شما باید به جای اینکه هزینه اسقاط خودرو را به حساب ستاد سوخت بریزید تا دولت خودش به عنوان متولی این کار ، اقدام به اسقاط خودرو های فرسوده کند، وارد بازار خرید و فروش اسقاطی ها شوید و خودرو فرسوده را خودتان مستقیم اسقاط کنید.

احتشام زاد با تاکید بر اینکه این تصمیم جدید به جز اینکه به نفع دلالان باشد، سودی برای هیچ یک از طرفین ماجرا ندارد، گفت: به گمانم لازم بود این تصمیمات با دقت نظر بیشتری اتخاذ شود، چرا که از زمان تصویب این قانون یک بازار کاذب ایجاد شده که در آن دلالان، خریدار پر و پا قرص خودرو فرسوده شده اند تا این خودرو های فرسوده را با قیمتهای دلخواه به واردکننده ها بفروشند.

او در ادامه گفت: امروز که من در خدمت شما هستم، خودروی اسقاطی به ارزش 25 میلیون ریال را باید از دلالان به قیمت بیش از 40 میلیون ریال خریداری کنیم!

احتشام زاد گفت: از طرف دیگر اعلام کردند که یک ماه فرصت دارید اطلاعات خودروی وارداتی خود را ثبت کنید تا طی این مدت همچنان بتوانید از طریق واریز نقدی، خودرو وارداتی را شماره گذاری کنید، در صورتی که در سیستم خرید خودرو وارداتی اصلا چنین امکانی وجود ندارد.

او گفت: عطف به ماسبق شدن این قانون در فرصت یک ماهه نیز مشکلات دیگری را برای وارد کننده ها به وجود آورده است.

احتشام زاده گفت: طبیعتا هر وارد کننده ای تعهداتی را به مشتریانش دارد، این بی ثباتی در تصمیم گیری ها باعث شده تا ما نیز نزد مشتریانمان بدحساب شویم و آنها همه این مشکلات را از چشم وارد کننده ها می بییند.

او با اشاره به اینکه در زمان تصویب چنین بخشنامه ای با هیچ یک از کارشناسان واردات خودرو مشورت نشد و شرایط جدید باید با واقعت اجرا کارساز باشد و این که جهت خرید یک کالا چند صد نفر را به جای یک سازمان و یا یک نهاد به بازار هدایت کنیم ، قطعا نتیجه ای جزء افزایش قیمت نخواهد داشت، گفت: ما وارد کنندگان تنها می توانیم هزینه اسقاط که از سوی نهاد و یا سازمانی اعلام می‌شود، تأمین کنیم و وظیفه سازمان و یا نهاد دیگری است که از محل این انباشت دریافتی ها نسبت به خرید و از رده خارج کردن خودروهای اسقاطی اقدام و هماهنگ کند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفر A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    63 8
    شما با این سودهای نجومی که از واردات خودروهای لوکس میکنید 4 میلیون هم بدین به یه بنده خدایی که خودروی فرسوده داره تا بتونه ماشینشو عوض کنه. به کجا بر میخوره؟ به نظر من که بینظیره این طرح دولت.
  • احمد ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    14 6
    دروغه من خواستم وارد كنم ماشين براي خودرو فرسوده ١١ ميليون از من پول خودرو فرسوده گرفتن
    • بی نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
      25 11
      من سه تاخودروفرسوده دارم می فروشم چون توان مالی ندارم خودروواردکنم اگرخریدارخوب هست شماره تماس ...درحال حاضرچهارمیلیون ودویست می خواهند
  • مهدی A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    27 5
    قانون خوبی اجرا شده که دارنده خودرو فرسوده را راضی میکند و وارد کننده خودرو 100 یا 200 میلیونی را ناراضی.ای کاش زودتر چنین قانونی بود تا من خودرو کهنه ام را مفت ندهم.
  • بی نام CH ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    12 2
    بسیار طرح خوبیه چون بورکراسی سنگین دولتی توان اسقاط کردن ماشین ها رو نداره در صورتی که بخش خصوصی با چابکی راه حلی سریع برای یافتن خودرو های اسقاطی خرید و اسقاط کردن اونها پیدا می کنه. این به نفع بیت المال هم هست چون ممکنه موقع خرید دولت بخواد با یک قیمت حداقلی ماشین رو اسقاط کنه و این برای صاحب ماشین اسقاطی گرون تموم بشه همچنین وارد کننده هم بر اساس مصوبه ممکنه برای مدت طولانی یک قیمت حداقلی رو بپردازه و خیلی خوش به حالش بشه. وارد کننده محترم باید پیرو قانون و مصوبات باشه و نه فقط در پی سود های کلان.
  • زارع IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    14 3
    الحمدلله مدیران ما کار همیشگیشون هست که با تصمیماتشون فقط مشتری و مردم را به چالش و دردسر میندازن چون شرکتهای وارد کنده پولشون نقد میگیرن و نهایتا اون مردم هستند که باید تاوان این تصمیمات را بدهند فقط خبر انلاین چرا چاپ نمیکنید
  • ارش A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    38 3
    ۴ میلیون هم باز کم هست کسی که داره با این خودرو برای یه خانواده پول در میاره با ۴ میلیون چیکار کنه؟ باید به این خودروها وام کم بهره تعلق بگیره تا یه ماشین جایگزین بخره
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    33 3
    وام کم بهره بدین به این خودروها دارندگان این خودروها ادارن با این خودروها روزی در می اورن
  • حسین عسکرنیا IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    48 15
    sسلام من چندتا ماشین فرسوده دارم میخوام بفروشمش به قیمت چهار ملیونی که خودتون گفتین به کجا باید تحویل داد کجا به این قیمت تحویل میگیرن
  • نصیری A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    18 13
    بایدوام بدیدوگرنه اونایی که باماشینشون کارمی کنن برای چهارملیون تحویل نمیدن
  • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    10 3
    شماره برای خریداین خودرو ها
  • بی نام A1 ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    3 1
    اگر مفتی هم بدین ن انمی ارزند
  • بی نام RO ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    4 0
    من یک ماشین پیکان مدل 73دارم که خرجه سه دخترم رادرمیارم ولی دگه نمیتونم باخرجه ماشین کهنه بسازم اسقاطی هم ارزون میخرن چکارباید کنم به کجا باید بفروشم .دگه دارم از دخترام هم شرمنده میشم
  • حسین0001 A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    3 1
    بابا اینا همه دروغ گوان گفتن وام می دیم برا خرید ماشین تا مردم زیر فشار نمونن اما چی شد فقط انبار خودرو های خودشون رو خالی کردن به جای این که به فکر ملت باشن بعضی افراد دولت به فکر پر کردن جیب بیگانگان هستن این ملت بیچاره چیکار کنن اخه از دست شماهایی که خیانت می کنین خدا نگزره از بعضیاشون
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    2 0
    کی گوش میده به حرف شما اینا فقط فکر پر کردن جیبشونن اینا تا دالو بودن ترو بودن مملکتو ریدن توش
  • سیامک A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    1 0
    باسلام خدمت همه. دوستان میخواستم بپرسم کسی از قیمت خرید خودروهای سواری فرسوده خبری داره در سال96یا نه با تشکر
  • سیامک A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    2 0
    با سلام میخواستم بپرسم کسی نرخ خرید خودروهای سواری فرسوده رو داره ممنون کیشم اعلام کنه با تشکر
  • کاظی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    2 0
    با سلام چرا خودرو های فرسوده اینقد پایین اومده حالا برو یه ماشین از ایران خودرو بردار ببین پوست کلتو میکنن خدا نگذره از اون دسته از مسئولایی که به فکر ماها نیستن که داریم با یه پیکان مدل پایین نون زنو بچمونو در میاریم
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    1 0
    سلام خدمت دوستان کجاماشین تحویل میگیرن قیمت چنده