عضو کمیسیون اصل نود:ضرورتی برای استیضاح های جدید نداریم/سود برخی دربر هم خوردن تعامل دولت و مجلس است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: برخی از بر هم خوردن تعامل میان دولت و مجلس نفع می برند.

منصور آرامی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص مطرح شدن استیضاح های جدید توسط برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی گفت: من فکر نمی کنم گروه خاصی باشند که با نیت سازماندهی باعث اخلال در سیستم دولت شوند.

وی گفت: درحال حاضرکشور، نیاز به حفظ آرامش، همدلی، همراهی و یکپارچگی درتصمیمات بین قوه مقننه، مجریه و قضاییه دارد تا از بحران های اقتصادی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، بگذریم . این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که سال گذشته مقام معظم رهبری سال را حماسه سیاسی و اقتصادی و امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند،تصریح کرد: لازمه اینکه به این حماسه و البته یک اقتصاد پویا که می تواند مشکلات متعدد کشور را در این بخش حل نماید برسیم، باید همدلی و همراهی بین همه قوا را در دستور کار قرار دهیم .

نماینده مردم بندر عباس،قشم ،حاجی اباد، ابوموسی و خمیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هم مجلس شورای اسلامی و هم نمایندگان باید تلاش کنند با خویشتنداری و تعامل و ارتباط مناسب مسیر را برای وزرا راحت تر کنند گفت: باید شرایطی فراهم شود تا وزرا بتوانند کارشان را پیش ببرند و وزرا نیز بایدخویشتنداری بیشتری داشته وتعامل بیشتری با نمایندگان مجلس داشته باشند.

این نماینده مجلس افزود: این تعامل باید به گونه ای ایجاد شود که بتوانند اهداف نظارتی مجلس را تامین کرده و آن را زیر سوال نبرند،چراکه مجلس وظیفه نظارتی دارد و بایستی آن را به طور دقیقی انجام دهد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر ضرورتی برای استیضاح های جدید و طرح این اقدامات چالشی جدید نداریم و اگر اشکالی در حوزه کار اجرایی می بینیم،آن را با تعامل و ارتباط و طرح سوال و نشست های تخصصی بین دو دستگاه حل و فصل کنیم.

ارامی با اشاره به این که دولت و مجلس شعارشان اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است گفت: من فکر می کنم گروههایی که افراط و تفریط می کنند در هر دو جناح علاقه مند هستند که این میانه روی را از بین ببرند. با توجه به اینکه نوعی آرامش در کشور حاکم و نگاه مردم به نظام است، اگر دولت به موفقیتی برسد این موفقیت متوجه اصل نظام خواهد بود. بنابراین ما باید تلاش کنیم افتخاراتی نصیب مجموعه نظام شود و این مهم با پرهیز از افراط و تفریط و تندروی ها به دست خواهد آمد.

وی گفت: به نظر می رسد گروههایی که علاقه مند هستند بین قوا اختلاف و ناهماهنگی بوجود بیاید حیات سیاسی خودشان را در همین به هم خوردن تعاملات میان این دو قوه می بینند. امیدوارم همه مسئولین نظام تلاششان براین باشد که بخواهند اهداف نظام را دنبال کرده و منویات و دیدگاههای مقام معظم رهبری که آن هم تلاش در مسیر حل مشکلات این کشور است را دنبال کنند.
آرامی با اظهار امیدواری مجدد بر این که استیضاحی جدیدی در دستور کار مجلس قرار نگیرد گفت:هم دولت و هم مجلس قبل از اینکه به استیضاح برسند باید مسائل و مشکلات را حل کنند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =