با رایزنی کشتیرانی دریای خزر با مسئولان بندری اکتائو ، امکان پهلودهی بدون نوبت ناوگان کشتیرانی دریای خزر در این بندر میسر شد.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت : با مذاکرات فراوان و توافق اين شرکت با مسئولان بندر اکتائو و وزارت راه قزاقستان ، از اين پس کشتي هاي حامل محمولات فسادپذير ناوگان کشتيراني درياي خزر مي توانند بدون نوبت و به صورت هفتگي در بندر اکتائو پهلو بگيرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین علی اکبر غنجی هدف از اين اقدام را جلوگيري از فساد محمولات و مواد غذايي صادراتي ايران به بندر اکتائو در پي معطلي کشتي هاي ناوگان اين شرکت در بندر مذکور عنوان کرد.

وي با بيان اينکه اين اقدام در پي تلاش و رايزني هاي مکرر کشتيراني درياي خزر با مسئولان بندري اکتائو فراهم شده است افزود: با توجه به مکاتبات عدیده قبلی و مذاکرات فراوان با مسئولان بندر اکتائو و وزارت راه قزاقستان و پایان مهلت دو ماهه طبق درخواست طرف قزاقی به منظور بررسی موضوع , نهایتا اين تصميم در کارگروه حمل و نقل دریایی سیزدهمین اجلاس ایران و قزاقستان متشکل از کشتیرانی دریای خزر , بندر بازرگانی اکتائو , سازمان بنادر و دریانوردی ایران و شرکت کشتیرانی قزاقستان ، مشکلات ناوگان های دو کشور در بنادر ايران و قزاقستان مورد بررسی دقیق قرار گرفت و و پس از ساعتها مذاکره و رایزنی خوشبختانه اداره بندري اکتائو موافقت کرد محمولات صادراتي فسادپذير کشتي هاي ناوگان اين شرکت بدون نوبت در بندر اکتائو پهلودهی شده و به موقع تخلیه شوند.

مدير عامل کشتيراني درياي خزرهمچنين افزود : در ادامه طرف قزاقی توافق کرد تسهیلات , تجهیزات و تمهیدات لازم به منظور تسریع در عملیات جابجایی کانتینرهای ترانزیت را فراهم کند.به گفته وي توافقات فوق در بخش حمل و نقل دریایی پروتکل سیزدهمین اجلاس درج و جهت امضا وزیران راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و توسعه و سرمایه گذاری قزاقستان ارائه شد .

غنجي يادآور شد: در پایان اين مذاکرات طرف قزاقی تقاضاي یکسان سازی هزینه های بندری کشتیها در بنادر دو کشور در حوزه دریای خزر را مطرح کرد که مورد موافقت هیئت سازمان بنادر و دریانوردی ایران قرار نگرفت . 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =