«گفت‌وگو با آندری تارکوفسکی» کتاب جدیدی است که با ترجمه آرش محمداولی توسط نشر ققنوس منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آندری تارکوفسکی فیلمساز مشهور روسی که برای ساختن فیلم‌هایش مجبور به ترک همیشه وطن شد، در کارنامه حرفه‌ای خود جوایز معتبری چون جایزه جشنواره فیلم ونیز و کن را دارد.

فیلم‌های این کارگردان، «کودکی ایوان»، «سولاریس»، «آینه» و... از مهم‌ترین آثار تاریخ سینمای جهان است. کتاب «گفت‌وگو با آندری تارکوفسکی» منتخبی از مهم‌ترین مصاحبه‌های تارکوفسکی با نشریات بزرگ سینمایی جهان است. تارکوفسکی در دهه 1360 یکی از فیلمسازان مطرح خارجی، در ایران بود.

تارکوفسکی در این گفت‌وگوها نه تنها به عنوان هنرمندی خلاق، بلکه در مقام متفکری که به دنبال کشف سرشت ناب سینماست سخن می‌گوید. تاملات او در باب ایمان، معنای زندگی، زندگی روحانی و تعهد هنرمند، باعث می‌شود که این کتاب علاوه بر علاقمندان سینمای او برای مخاطبان دیگر هم جالب باشد.

در این مصاحبه‌ها می‌توان به چهر‌ه‌ای تازه و متفاوت از آندری تارکوفسکی دست پیدا کرد. گفت‌وگوهایی که خواننده را با دنیای ذهنی او آشنا می‌سازد. این گفت‌وگوها را جان جانویتو گردآوری کرده و نشر ققنوس آن را با ترجمه آرش محمداولی، در ۲۷۱ صفحه و قیمت ۱۴هزار تومان منتشر کرده است.

58۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    9 0
    تارکوفسکی مصداق بارز هنرمند آوانگاردی بود که در جستجو و واکاوی هسته پرحرارت حقیقت می گشت. مصداق کلیت تعین ناپذیری بود که دلوز بهش اشاره میکرد و در قامت یک شورشی به اتمسفر رایج سینمای بی مایه و عامه پسند حمله ور بود. مث اسلاف خودش ژیگاورتف و کولشف با هیچ جریانی زد و بند نکرد و به سازش با ابتذال و فراموشی تاریخی پشت کرد. با اینکه زود دنیای سینما رو ترک کرد فقط 5 فیلم اما نقش 5 انگشت سیلی آبدار و محکمش به کانون های دروغ و توتالیتر شوروی سابق موند و پرچم اصالت هنریش رو بزرگای دیگه ای مث سوخوروف و تا حدی ژویاگینتسف به دست گرفتند. روحش گرامی