ستارگان دنیای فوتبال یک بار دیگر و این بار برای انجام یک دیدار خیریه به منظور جمع آوری کمک های مالی و اعلام حمایت از برقراری صلح و حمایت از کودکانی که در خطر جنگ هستند دور هم جمع شدند.

سعید یوسفی:در این دیدار دوستانه که در ورزشگاه المپیک رم برگزار شد ستاره ها در قالب دو تیم به مصاف هم رفتند که در پایان تیم پاپی بوینس آیرس به رهبری خاویر زانتی در حالی که در نیمه اول با دو گل از حریف عقب بود توانست با نتیجه 3-6 از سد تیم پاپ بگذرد.

گفته می شود پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان پیشنهاد برگزاری این دیدار را داده است و شخصاً از دیه گو آرماندو مارادونا و روبرتو باجو برای حضور در این دیدر دعوت به عمل آورده است. پاپ فرانسیس که اصالتاً آرژانتینی است در ورزشگاه حضور نداشت اما روز قبل از بازی با تمامی بازیکنانی که قرار بود در این مسابقه به میدان بروند دیدار و پیامی را هم به همین مناسبت منتشر نموده است. ایده برگزاری این مسابقه خیریه در جریان دیدار سال گذشته خاویر زانتی با پاپ فرانسیس به فکر رهبر کاتولیک های جهان رسیده بود.

در پیام رهبر کاتولیک های جهان آمده است:«از همه شما برای حضور در این برنامه انسان دوستانه تشکر می کنم. این دیدار به طور قطع فرصتی خواهد بود برای جمع آوری کمک های مالی و حمایت از صلح اما فراتر از آن وسیله ای خواهد بود برای جلب توجه جهانیان به شرافت انسانی، اعتماد و احترام متقابل و بهانه ای خواهد شد برای دوری از تبعیض نژادی، فرهنگی و مذهبی.»

در این مراسم علاوه بر مارادونا و باجو بزرگانی چون آندره آ رانوکیا، آندر‌ه آ پیرلو، فردی گوارین، میکل آرتتا، پالوپ کارورا، آندری شوچنکو، مارکوس آنتونیو سنا دا سیلوا، آرتورو ویدال، کارلوس والدراما، یوسی بنایون، دامیانو توماسی، دیوید ترزگه، دیگو سیمئونه، مائورو ایکاردی، ریکی آلوارز، خوان پابلو کاریزو، استبان کامبیاسو، فرناندو تیوسن، ازکیل شلوتو، ازکیل لاوتزی، خوان ایتوربه، لیونل مسی، خاویر ماسکرانو، ماکسی رودریگز، کریستیان لدسما، یوتو ناگاتومو، ایوان زامورانو، ایوان کاردوبا، روبرتو باجو، ساموئل اتوئو، فرناندو موسولرا، فیلیپو اینزاگی، گابریل هاینزه، خوسه چاموت، لوکا تونی، لوکاس پودولسکی، مسوت اوزیل، نیکولا لگرتواگلیه، رادیا ناینگولان، رونالدینیو، استفانو مائوری و سولی مونتاری حضور داشتند

 خراردو مارتینو سرمربیگری تیم یاران زانتی را بر عهده داشت و در سوی دیگر نیز آرسن ونگر روی نیمکت تیم پاپ نشست. دیه گو آرماندو مارادونا 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد و با یک پاس دیدنی پایه گذار گلی شد که روبرتو باجو آن را به ثمر رساند. او توانست بارها تماشاگران را با حرکات منحصر به فردش به وجد بیاورد.

گفته می شود از لیونل مسی هم برای شرکت در این مسابقه دعوت شده بوده که ظاهراً او به دلیل مصدومیتی که گریبانگیرش شده است از حضور در این برنامه انصراف داد.

251 41

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    81 15
    پس علی دایی کو
    • علی نوایی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      68 43
      علی دایی اگه یکی از ستاره های فوتبال دنیا بود که بهترین جازه های فیفا به اسم بوشکاش نبود. مثه این که باور داری آدم با گل زدن به مالدیو و گوام و بازی کردن تا چهل سالگی میشه ستاره فوتبال دنیا؟
    • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      28 6
      کی ؟
    • قلي IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      34 17
      احمد تيكه داره ميندازه وگرنه علي دايي رو كي ميشناسه.
    • مسعود IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      60 25
      واقعا متاسفم كل دنيا فوتبال ايران با علي دايي ميشناسن اونوقت خودمون سرمايه سوزيم ،، بابا رنكًي فكر نكنيد،،
  • مهدی 85 IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    54 3
    ♥ روبرتو باجو ♥
  • مهدی A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    40 2
    روبرتو باجو و مارادونا چه خط حمله بی نظیری.
  • ali IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    5 5
    بازم دم پاپ گرم که کارهای خیر انجام میده و فوتبالی هم هست، تو ایران که اصلاً ...
  • رضا A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    7 2
    باو این یوسی بنایون خودش اسرائیلیه،حالا با خودش چی فک کرده من نمیدونم؟چطور روش شده تو بازی صلح باشه اونم نمیدونم؟