ایسنا نوشت:

دفتر دادستانی ترکیه اعلام کرد، هیچ دلیل قانونی برای تعقیب کیفری 96 تن شامل پسر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری جدید ترکیه که در تحقیقات 25 دسامبر مظنون به رشوه خواری و فساد بودند، وجود ندارد.
 به نوشته روزنامه حریت، سه دادستان ترک در حکم منع تعقیب قانونی که روز دوشنبه صادر شد، اعلام کردند: نام بردن از نخست وزیر ترکیه به عنوان رهبر یک سازمان غیرقانونی و نامیدن او به "نخست وزیر وقت" در خلاصه روند تحقیقات، نشان می‌دهد کسانی که این تحقیقات را آماده کردند تلاش داشتند تا دولت را با فشار برکنار کنند و آن را از انجام کامل وظایفش بازدارند.

اردوغان مدت زیادی است که پیروان فتح الله گولن، روحانی سکولار مستقر در آمریکا را به ایجاد یک "دولت موازی" با استفاده از طرفدارانش در پلیس ترکیه و قوه قضائیه متهم می‌کند، او همچنین مدعی است که گولن و طرفدارانش فساد و رسوایی گسترده را ایجاد کرده‌اند.

پیشتر حکم بازداشت 33 مامور پلیس، شامل 14 پلیس ارشد در سومین موج بازداشت‌ها با هدف دستگیری حامیان گولن، بازداشت شدند. تعدادی از این ماموران پلیس در تحقیقات درباره فساد در ماه دسامبر 2013 که چهره‌های دولتی را هدف قرار داد، نقش داشتند.

پیش از این در ماه ژوئن، وزیر دادگستری ترکیه در حرکتی غافلگیرانه، تحقیقاتی را درباره دادستان‌ و سه قاضی که احکامی برای بازداشت و بلوکه کردن دارایی این مظنونین صادر کرده بودند آغاز کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    4 21
    اردوغان نوکر آمریکاست...