فارس نوشت:

پس از ورود حسن روحانی به همراه حسین فریدون به صحن مجلس خبرگان، هاشمی رفسنجانی به احترام رئیس جمهور از جای خود برخاست.

اولین روز شانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور اعضای خبرگان و به ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی که در غیاب آیت‌الله مهدوی کنی، ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده دارد در مجلس قدیم برگزار شد.

این مراسم از ساعت 8:30 با تلاوت آیاتی از قرآن کریم به صورت رسمی آغاز شد و آیت‌الله شاهرودی، دری نجف‌آباد، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله خاتمی در جایگاه هیأت رئیسه حضور داشتند.

در این اجلاس که آیت‌الله مصباح یزدی و حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات و آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان از دقایق آغاز مراسم حضور داشتند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز دقایقی پس از آغاز مراسم وارد صحن مجلس خبرگان شد که مورد استقبال نمایندگان مجلس خبرگان قرار گرفت.

حسین فریدون نیز برادر رئیس جمهور کشورمان پس از ورود حسن روحانی رئیس جمهوری به صحن مجلس خبرگان صحن اجلاس را پس از دقایقی کوتاه ترک کرد.

همچنین آیت‌الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران نیز که در چند روز گذشته خبری مبنی بر بستری شدن وی در بیمارستان به دلیل جراحی منتشر شده بود، نیز از ساعات ابتدایی مراسم در شانزدهمین اجلاس خبرگان حضور داشت.

جای خالی 4 تن از نمایندگان مجلس خبرگان از جمله آیت‌الله جباری، آیت‌الله زرندی و آیت‌الله مجتهدی و آیت‌الله محمدی گیلانی که اخیرا وفات یافته‌اند با گذاشتن عکس یادبود و گل در جایگاه آنها از دیگر حاشیه‌های اجلاس امروز بود.

همچنین پس از ورود حسن روحانی رئیس جمهور به داخل صحن مجلس خبرگان، هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص نظام به احترام او از جای خود برخاست.

پس از استقرار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جایگاهش، یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری نامه‌ای را به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داد.

در حال حاضر 5 نفر از اعضای خبرگان رهبری طبق آئین‌نامه در اولین روز از اجلاس خبرگان سخنرانی می‌کنند و سخنران ویژه شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری نیز مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    55 6
    درود بر ِآیت الله هاشمی
  • ایرانی US ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    21 1
    ادب مرد به ز دولت اوست. یعنی بقیه حاقر نشدند به احترام منتخب مردم قیام کنند؟ جای تاسفه
  • امیرحسین A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    این آقای حسین فریدون چرا میاد در مجلس خبرگان؟