خانه ملت نوشت:

بعد از استیضاح فرجی دانا هجمه به ریاست قوه مقننه از سوی چند نماینده از فراکسیون اقلیت افزایش پیدا کرد، البته این گروه اندک پیش از این هم به صورت پراکنده و دوره ای به تخریب رئیس مجلس پرداخته اند. اما اکثریت نمایندگان مجلس معتقدند که این گروه اندک در پی تمامیت خواهی و دیکتاتوری هستند.

به تازگی نیز با یک اقدام هماهنگ، همین تعداد اندک در رسانه های وابسته به جریان خود تلاش کردند اقدامات رئیس مجلس را غیر قانونی جلوه دهند.

تعدادی از نمایندگان مجلس در این خصوص با ما گفت و گو داشته اند که می خوانید.


می خواهند دیکتاتوری اقلیت را در مجلس تحمیل کنند

حسین سبحانی نیا عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به حرمت شکنی رییس مجلس توسط چند تن از نمایندگان در رسانه های این جریان، گفت: اقدامی که دکتر لاریجانی انجام دادند اقدامی بود که هم سابقه داشته و هم رویه مجلس بوده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با تاکید بر اینکه موارد مشابهی نیز در گذشته بوده و دکتر لاریجانی برای رفع ابهام، از مجلس رأی استمزاجی گرفته و به آن عمل می شده است، گفت:‌ متأسفانه اقلیت مجلس هر جا که باب میلش نباشد شانتاژ می کنند و فکرمی کنند با جار و جنجال راه انداختن در مجلس می توانند حرف خود را پیش ببرند و باید هم رئیس مجلس تسلیم نظر آنها شود، این رویه خوبی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ‌برخوردهای تندی که در روز جلسه علنی از سوی آقای زاکانی و چند تن از نمایندگان انجام شد و مصاحبه ها و یادداشت هایی که این روزها انجام دادند و انجام می دهند را اکثریت مجلس نپسندیدند و خلاف نظر آنها رأی دادند و به آنچه که دکتر لاریجانی مطرح کرده بود رأی دادند.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه چون خواسته این تعداد از نمایندگان تأمین نشده سعی می کنند با شانتاژ خبری فضای افکار عمومی را طوری جهت دهند که این یک کار غیر قانونی بوده که انجام شده است،‌گفت:‌ کاررییس مجلس در روز انتخابات عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات یک کار قانونی بوده است.

سبحانی نیا با بیان اینکه چون خواسته آقایان تأمین نشده به ابزار رسانه متوسل شده اند،‌ گفت: کمیسیون فرهنگی کمی تنگ نظرانه با این قضیه برخورد کرد در حالی که می توانست به نحوی عمل کند که چنین فضایی شکل نگیرد و آرامش مجلس حفظ شود و می توانستند دوستان دیگر را نیز در این مسئله دخیل و یا معرفی کنند.

او گفت: آنها که معتقد به رأی مجلس هستند اجازه بدهند مجلس انتخاب کند نه این که با فضاسازی شأن مجلس را پایین بیاورند و به رییس مجلس توهین و اهانت و افکار عمومی را ملتهب کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با تاکید بر اینکه آنها می دانند که کارشان درست نیست اما فکر می کنند چون ابزار رسانه ای در اختیار دارند می توانند درافکار عمومی اینگونه واژه ها را جا بیاندازد، ‌گفت: دموکراسی و رأی اکثریت مجلس اصل بوده و هست و آنها دارند یک نوع شانتاژ خبری انجام می دهند و می خواهند دیکتاتوری اقلیت را بر اکثریت تحمیل کنند.


تخریب رئیس مجلس دستمایه جریان اقلیت برای دستیابی به مطامع

همچنین بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درواکنش به اظهارات علیرضا زاکانی علیه رئیس مجلس گفت: دربحث نظارت برمطبوعات اختلاف درنوع معرفی کاندیدا درمجلس وجود دارد و بند 10 ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس به این نکته اشاره می کند که هرجایی اختلافی وجود داشت هیات رئیسه باید ورود پیدا کند.

نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برخی گمان می کردند رئیس مجلس این اقدام یعنی رای گیری ازنمایندگان را به دلیل نسبت فامیلی با علی مطهری انجام داده وشروع به بد اخلاقی کردند، اما با توجه به بحث هایی که اتفاق افتاد و انصراف علی مطهری از این انتخابات ولی بازهم همان بداخلاقی ها ادامه پیدا کرد و حتی ارشاد هیات رئیسه هم مشکل را مرتفع نکرد، بنابراین کمیسیون فرهنگی همان دو نماینده را معرفی کرد.
او گفت: رئیس مجلس دراین موضوع پذیرفت که از نظر اکثریت مجلس و عقلا استفاده کند و نظر مشورتی براین بود که کمیسیون فرهنگی باید درمعرفی افراد تجدید نظر کند، اما متاسفانه برخی نمایندگان از لفظ دیکتاتوربرعلیه رئیس مجلس استفاده کردند، اما باید تاکید کرد که همانطور که دیتکاتوری اکثریت مجلس مذموم بوده و مورد پسند نیست به طور قطع دیکتاتوری اقلیت بسیاربدتراست، نمی‌شود اقلیت هربلایی که می‌خواهد سر مجلس و کشورآورد.

نعمتی گفت: این افراد از رقابت آزاد در صحن علنی مجلس واهمه دارند و به دنبال کانالیزه کرده رای نمایندگان و محدود کردن انتخاب نمایندگان هستند و چون می دانند در انتخاباتی برابر رای نمی آورند اقدام به این حرکات می کنند.

نعمتی با بیان اینکه ملاک مجلس آراء و تصمیم اکثریت نمایندگان است، گفت: متاسفانه این گروه هرجا که به نفعشان است از مجلس حمایت کرده و هرجا که به ضررشان می باشد بحث دیکتاتوری قوه مقننه را مطرح می کنند، این لفظ پسنده نیست و باید اشاره کرد که عده ای درمجلس خود را پاک تراز همه می دادند، بنابراین باید قانون و نظر اکثریت مجلس را درموضوعات مختلف پذیرفت.

او ادامه داد: برخی نمایندگان به دنبال فرافکنی درمجلس هستند و آنهایی که مدعی بزرگ بودن را دارند باید افتادگی بیشتری داشته باشند، چطور می توان نظر اکثریت مجلس را قبول نداشت؛ از آغاز به کار مجلس نهم تاکنون هیچ موضوعی را نمی توان پیدا کرد که رئیس مجلس درآن به نظر اقلیت توجه نکرده باشد و حتی دربحث استیضاح وزیر علوم رئیس مجلس درچندین جلسه با حضور نمایندگان مختلف شرکت کرد تا مشکل برطرف شود.

نعمتی گفت: باید از صالحان برای نظارت برمطبوعات استفاده کرد و ازیک طیف خاص نمی توان کاندیدا انتخاب کرد، هرچند که این موضوع به معنای دیکتاوری نیست و این عین دموکراسی است، به عبارت بهتر با نظر مشورتی ازمجلس و برمبنای احترام به نظر اکثریت تصمیم گیری می شود، ازاین رو مواردی که این نمایندگان مطرح می کنند فرافکنی بوده ودر حقیقت اقلیت به دنبال تحمیل دیکتاتوری بر اکثریت هستند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس، گفت: اهانت به رئیس مجلس جای تاسف دارد اما تعداد اندکی از نمایندگان هرجا که به نظرات و مطامع خود دست پیدا نکنند به تخریب رئیس مجلس دست می زنند، بنابراین این شرایط به صلاح مجلس نیست و باید به حرمت قوه مقننه توجه شود، اما اگر بازهم مسائل این چنینی بروز کند ما هم مواضع محکم تری اتخاذ می کنیم.


اظهارات زاکانی در ادامه هتک حرمت رئیس مجلس درحادثه 22 بهمن قم است

منصور حقیقت‌پورنایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر علیرضا زاکانی در برخی رسانه ها ، گفت: متأسفانه در چند وقت اخیر این نماینده اقدامات بسیاری را برای تشدید تنش در مجلس انجام داده به طوری که حتی در جمع دانشجویان در فردو مطالب تأسف‌باری را درباره رئیس مجلس مطرح کرده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این تأسف بار است که برخی افراد و نمایندگان به اسم اصولگرایی هر گونه رفتار خلاف شأن مجلس و ادب یک مسلمان را انجام می‌دهند، از این‌رو خوب است که همه مشی رفتاری خود را بر پایه ادب تنظیم کنند، زیرا اگر توهین خوب بود پیشوایان ما هم از این حربه استفاده می‌کردند.

او با تأکید بر اینکه جریان اقلیت مجلس متأسفانه منافع خود را بر همه چیز، حتی شأن و جایگاه قوه مقننه ترجیح می‌دهد، گفت:‌ از طرف دیگر این یک واقعیت روشن است که این جریان از قرار گرفتن در معرض آرای نمایندگان ترس و واهمه دارد ومی داند به طور حتم در یک رقابت داخلی مجلس به هیچ وجه پیروز نمی‌شوند.

حقیقت پور با اشاره به انتخاب کامران به‌عنوان یکی از نامزدهای مجلس برای تصدی جایگاه ناظر بر هیأت نظارت بر مطبوعات، گفت: همه شاهد بودند که رئیس مجلس از انتخاب کامران که از اعضای فراکسیون اقلیت است به‌عنوان یکی از اعضای جریان اقلیت مجلس استقبال کرد، اما متأسفانه اعضای همان جریان دکتر لاریجانی را به جناح‌بازی متهم می‌کنند، این در حالی است که تمام رفتارهای این‌گونه افراد خود نشان‌دهنده روحیه جناح‌بازی است.

او ادامه داد: ما به اعضای این جریان و اعضای کمیسیون فرهنگی نگفتیم که یک نفر از اعضای فراکسیون رهروان‌ولایت مجلس به‌عنوان نامزد سوم این جایگاه انتخاب شوند، بلکه اعلام کردیم که همه با هر نوع نگرش سیاسی باید بتوانند در این انتخابات ثبت نام کنند، به طوری که حتی علی مطهری از شرکت در این انتخابات کناره‌گیری کرد که باید از این اقدام وی تشکر کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه اقدامات اخیر جریان اقلیت مجلس بسیار ناپسند و دور از شأن مجلس است، گفت:‌ به‌طور حتم اظهارات توهین آمیز زاکانی و افراد هم مسلک وی در ادامه اقدامات توهین‌آمیز و هتک حرمت رئیس مجلس در حادثه 22 بهمن قم و اتفاقات اخیر است، بنابر این اگر پس از حادثه 22 بهمن قم برخورد جدی و قانونی با هتاکان میشد آن‌ها هم‌اکنون اقدام به تخریب جایگاه رئیس مجلس نمی‌کردند، از این رو قطعا اعضای این جریان باید پاسخگوی رفتارهای خود باشند.


اقلیت مجلس در پی تمامیت خواهی هستند

سید شریف حسینی عضو دیگر هیات رئیسه مجلس درواکنش به مصاحبه ها و یادداشت های برخی چهره های فراکسیون اصولگرایان و اعضای جبهه پایداری و متهم کردن رئیس مجلس گفت: تمامیت خواهی اقلیت یک حرکت کاملا بی معنا است همانطور که تمامیت خواهی یک اکثریت نیز معنا ندارد .

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد بروز رفتارهای تمامیت خواهانه اقلیت مجلس هستیم، گفت: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به عنوان اکثریت مجلس و فراکسیون اصولگرایان به عنوان اقلیت همگی نام نماینده مردم را یدک می کشد که باید در کنار هم بهترین تصمیمات را برای ملت اتخاذ کنند.

او با بیان اینکه وقتی در قانونی بحث حداقل دو نفر مطرح می شود به این معناست که نمایندگان معرفی شده می توانند بیشتر از دو نفر باشند با طرح این سوال که چه اصراری بر انتخاب تنها دو نفر وجود دارد، افزود: آیا اقلیت مجلس که تنها در پی طرح تفکر و رفتار و افراد عضو فراکسیون خود هستند، از رای نیاوردن کاندیدای خود در مجلس می ترسند؟

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه رفتار رئیس مجلس از روز اول تا تاکنون کاملا قانونی بوده است، گفت: مدیریت مجلس با رئیس مجلس است، بنابراین اگرفردی قصد مدیریت مجلس با فشارها و رفتارهای خاص را داشته باشد اولین فردی که جلوی اینها خواهد ایستاد، لاریجانی است که تاکنون نیز همین گونه اقدام کرده و نمایندگان نیز از وی پشتیبانی خواهند کرد.

او با اشاره به رایزنی رئیس مجلس و رئیس فراکسیون اقلیت در مورد انتخاب اعضای نظارت بر مطبوعات و صدا وسیما و توافق این دو با یکدیگر، توضیح داد: عدم پذیرش نظر حداد عادل رئیس فراکسیون اقلیت توسط اعضایش به معنای فراقانونی بودن رفتارها و خواسته آنهاست که این امر موجب به چالش کشیده شدن قوه مقننه می شود.


هدف حاشیه سازی ها تحت فشار گذاشتن رییس مجلس است
سید شریف حسینی ضمن تشکر از مدیریت خوب لاریجانی بر مجلس با اشاره به کاندیداتوری کامران در هیئت نظارت و استقبال رئیس مجلس از این امر، ادامه داد: ابتدا لاریجانی را به دلیل حمایت از مطهری متهم به ارتباط فامیلی کردند اما ادامه داشتن حواشی پس از استعفای مطهری نشان داد که هدف آنها تحت فشار قرار دادن لاریجانی برای قبول خواست آنهاست.

او با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از اقلیت مجلس ریاست کمیسیونها را برعهده دارند؛ گفت: با این وجود اقلیت مجلس در پی تمامیت خواهی هستند البته هدف آنها فراتر از انتخاب یک عضو است، آنها برای آینده برنامه دارند که البته قابل پیش بینی است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه استفاده از الفاظ ناپسند هم چون دیکتاتور در مجلس و خطاب به رئیس مجلس صحیح نیست؛ گفت: نگاه مردم به مجلس باید یک نگاه الگویی باشد، بنابراین استفاده از این رویکرد در مجلس درست نبوده و باعث حرمت شکنی مجلس می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقلیت آشوبگر مجلس که تنها منافع جمع خود را در نظر می گیرند باید پاسخ شکسته شدن حرمت مجلس را بدهند، گفت: روسای قوا افراد مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند بنابراین تخریب جایگاه آنها به نفع کشور و نظام نیست.


هتاکی به رئیس مجلس برای رسیدن به اهداف جناحی
ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توهین یکی از نمایندگان به رئیس مجلس در جریان استیضاح وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری ٬ گفت: اهانت ‌کنندگان به ریاست مجلس باید بدانند که رفتارشان از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان رصد شده از این رو باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

نماینده مردم کلیبر٬ هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه حفظ شان مجلس و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری برای ایجاد آرامش در کشور ضروری است٬ گفت: نمایندگانی که خواهان پیش برد اهداف جناح‌های سیاسی خود هستند باید بدانند که اهداف نظام و منویات رهبر معظم انقلاب درمسیری که آن‌ها جستجو می‌کنند نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه رئیس مجلس در اداره جلسات قوه مقننه به ویژه در روز انتخاب عضو هیات ناظر بر مطبوعات کاملا قانونی عمل کرده است٬ گفت: برخی خواهان به چالش کشاندن و از بین بردن آرامش در کشور به هر قیمتی هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید هر چه سریع‌تر رفتار افرادی که قصد توهین و هتاکی به ریاست مجلس را دارند بررسی کنند.


آقایان نماینده باید به رای صحن احترام بگذارند
عزت‌الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیزبا انتقاد از حاشیه‌های اخیر در انتخاب هیات نظارت بر مطبوعات، گفت: در معرفی کاندیدای هیات نظارت بر مطبوعات رئیس مجلس نظری نسبت به انتخاب کاندیداهای مورد نظر داشتند که با به رای گذاشتن این پیشنهاد، نمایندگان با آن موافقت کردند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه انتساب دیکتاتوری به رئیس مجلس از سوی یک نماینده در صحن علنی مجلس بسیار ناپسند است و کار نادرستی است زیرا این پیشنهاد مطرح شده‌ای بود که با نظر و تایید نمایندگان صورت پذیرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه رئیس مجلس منصوب نمایندگان است،‌ یادآور شد: بر این اساس نباید برخی نمایندگان رئیس مجلس را با الفاظ نا به جا خطاب قرار دهند.

او درباره اقدام کمیسیون فرهنگی در معرفی کاندیدای مورد نظر، گفت: بر اساس آیین نامه کمیسیون باید حداقل دو برابر مورد نیاز را به صحن معرفی می‌کرد اما برخی پیشنهاد دادند تا در صحن نیز نمایندگانی برای عضویت در هیات نظارت در مطبوعات معرفی شوند زیرا در ماده آیین‌نامه داخلی مجلس این حق از صحن مجلس سلب نشده است و دکتر لاریجانی نیز استنباط خود را در این خصوص بیان کردند که با تایید نمایندگان همراه شد.

یوسفیان ملا با بیان اینکه آقایان نماینده باید به رای صحن احترام بگذارند، گفت: بدون‌شک استنباط و برداشت از موضوعی را که به تایید نظر نمایندگان رسیده نمی‌توان گفت دیکتاتور. لذا نمایندگان باید در به کار بردن اظهار نظرات خود دقت کنند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس درباره برخی اظهارنظرات مبنی بر اینکه برخی‌ها عنوان می‌کنند که رئیس مجلس قانون را زیرپا می‌گذارد، گفت: مردم این صحبت‌ها را گوش می‌کنند و خود قضاوت خواهند کرد؛ مگر رئیس مجلس چه سودی از انتخاب اعضای هیات نظارت بر مطبوعات می‌برد که بخواهد غیرقانونی عمل کند یا اینکه معرفی کاندیداها چه مشکلی از رئیس مجلس رفع می‌کند؟ لذا نمایندگان باید به این موضوعات توجه کنند تا اظهار نظر غیرواقعی نداشته باشند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    33 0
    جهبه پایداری دستشون برای ملت رو شده و دیگر پایگاهی در بین احاد ملت ندارند.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    6 0
    نمايندگان معتدل اصول گرا و اصلاح طلب بايد هرچه زودتر ابتكار عمل را در دست بگيرند واز تسلط اين اقليت پايداري ممانعت به عمل آورند خوشبختانه گروه پايداري جايگاهي بين مردم ندارد
  • سمنانی A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 0
    همیشه پای جبهه پایداری در میان است......