انتخاب هیات رییسه شورای شهر تهران؛ تعویق تا 11:30، روز جهانی مسجد و دست به دست شدن کاغذها و پیامک ها

در حالی که به دلایل غیبت بعضی از اعضا جلسه رای گیری به ساعت 11:30 موکول شده است بحث درباره روز جهانی مسجد در شورای شهر داغ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طلایی در اولین دقایق جلسه علنی شورا در تذکراتی با اشاره به قرار گرفتن در هفته جهانی مساجد، گفت: باید از این فرصت استفاده کرده و در یک حرکت گسترده مساجد را به کارکرد اصلی‌شان بازگردانیم.

وی با طرح این سوال که چرا مساجد تمام وقت و در طول روز باز نیستند، گفت: یکی از مسائلی که برای عدم باز بودن مساجد مطرح می‌شود، مسائل مالی است. اما امیدوارم در این شورا و شهرداری از آمادگی مدیریت شهری برای تمام وقت کردن مساجد خبر دهیم.

وی با بیان اینکه پیش از این شورای حل اختلاف و مرکز رسیدگی به مسائل محلات، مساجد بودند،گفتد: اگر محوریت مدیریت محله در مسائل اجتماعی فرهنگی به مساجد برگردد محلات شهر، پویا تر خواهند شد.

همچنین چمران نیز از برگزاری نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی در کانون فکری و فرهنگی کودکان تشکر کرد و گفت: نوشت افزارها و وسایل دانش آموزی یکی از راه‌های هجوم فرهنگی است که خوشبختانه این نمایشگاه نمونه‌های ایرانی و اسلامی زیادی به نمایش گذاشته است.

همچنین انصاری یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز از مسجد جامعی خواست که از این پس جلسات شورا با حضور اصحاب رسانه برگزار شود تا جلسات رسمیت بیشتری به خود بگیرد.

حجت الاسلام ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز در تذکری طولانی درباره وضعیت مساجد صحبت کرد و گفت: اداره داخلی مساجد با مرکز رسیدگی به مساجد است. همچنین مسجدجامعی از سفارت فلسطین برای برگزاری نمایشگاهی درباره فاجعه تاریخی آتش زدن مسجد در فلسطین تشکر و از فرهنگسرای فلسطین برای در نظر گرفتن نمایشگاه ویژه درباره این حادثه قدردانی کرد.

تشکر مسجدجامعی از مختاباد درباره کنسرت غزه
رئیس شورای شهر تهران همچنین با تشکر از عبدالحسین مختاباد رئیس کمیته فرهنگی برای برگزاری کنسرتی برای مردم فلسطین گفت: این کنسرت 250 میلیون تومان فروش داشت که طی چکی با یک گزارش مبسوط و کامل در اختیار شورا قرار می‌گیرد که فکر می‌کنیم این اتفاق در یک مراسم بیفتد.

دست به دست شدن کاغذ ی بین اصولگرایان

یکی از نمایندگان شاخص اصولگرا صبح امروز کاغذی کوچک بین اصولگرایان توزیع کرد که حاوی اسامی مورد تائید اصولگرایان برای هیات رئیسه بود

این نماینده شاخص اصولگرا، کاغذی که گفته می شود اسامی هیات رئیسه منتخب اصولگرایان روی آن نوشته شده بود را به نماینده دیگری داد ، دوستی بلافاصله سئوال کرد این کاغذ چیست؟ آن نماینده گفت دعا! .

برخي اعضا حضور فعالی در صحن دارند و مرتب در حال صحبت با اعضا، صحبت با تلفن و یا پیامک زدن هستند.

همچنین علی صابری عضو شورای  پس از ترخیص از بیمارستان با ویلچر در صحن علنی حاضر شد. 

4747

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =