ایسنا نوشت:

عربستان و فرانسه آخرین اصلاحات را در مورد قراردادی جهت مجهز کردن ارتش لبنان انجام دادند تا از این طریق ارتش لبنان به سلاح‌های فرانسوی به ارزش سه میلیارد دلار مجهز شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایلاف، دفتر ریاست جمهوری فرانسه دوشنبه شب و در پی دیداری میان "فرانسوا اولاند"، رئیس‌جمهوری فرانسه با "سلمان بن عبدالعزیز"، ولیعهد عربستان اعلام کرد که دو کشور درصدد "اصلاحات نهایی" در مورد عقد قراردادی جهت مسلح کردن ارتش لبنان به سلاح‌های فرانسوی به ارزش سه میلیارد دلار هستند.

پیشتر یک مسئول در دفتر ریاست جمهوری فرانسه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد: این قرارداد تکمیل شده است فقط برخی از مسائل فنی باقیمانده است که باید تکمیل شود این قرارداد دوشنبه شب امضا نمی‌شود اما این قرارداد در مرحله اصلاحات نهایی است.

همزمان فرانسوا اولاند در ضیافت شامی که به افتخار ولیعهد عربستان ترتیب داد و در آن حدود 200 مهمان حضور داشتند اعلام کرد: لبنان یک کشور شگفت‌انگیز و زیبا است در عین حال، ایمن نیست و این کشور که میزبان هزاران آواره است به امنیت نیاز دارد.

اولاند افزود: ما عربستان و فرانسه، با هم به توافق رسیدیم که به لبنان کمک کنیم اما این امر مشروط به این است که لبنان نیز برای حفظ امنیت خود کمک کند.

سلمان بن عبدالعزیز 78 ساله، برادر ناتنی عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دوشنبه در سفری سه روزه وارد پاریس شد. پیشتر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با روزنامه عربستانی عکاظ اعلام کرده بود که مذاکرات رئیس‌جمهوری فرانسه با ولیعهد عربستان بر روی پیشنهاد فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی در پاریس جهت مقابله با داعش متمرکز است.

ارتش لبنان که تجهیزات کافی ندارد، از جامعه بین الملل خواسته است تا به ارتش این کشور کمک کرده تا پیامدهای درگیری‌ها در سوریه بر لبنان را مهار کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =