ایرنا نوشت:

روزنامه ˈ الرأی ˈ کویت نوشت: حزب الله سه نفر از سرکرده های گروه تروریستی ˈجبهه النصرهˈ را در منطقه ˈ القلمون ˈ سوریه دستگیر کرد.

روزنامه الرأی کویت به نقل از منابعی که آن ها را آگاه توصیف کرد نوشت : تهدید جبهه النصره به کشتن نظامی های لبنانی در حقیقت واکنشی به انتقادهای گزنده داعش از عملکرد جبهه النصره به خاطر آزادی شماری از نظامیان لبنانی بوده است.

این منابع افزودند: جبهه النصره سعی می کند هیبت و قدرت خود را بازیابد و به همین دلیل است که بیشتر نیروهای خود را در القلمون نگه داشته است زیرا اخیرا 1500 نفر از نیروهای جبهه النصره به گروه تروریستی داعش پیوستند .

این منابع خاطر نشان کردند جبهه النصره برای برخورد خشونت آمیزبا نظامیان لبنانی تردیدی از خود نشان نمی دهد و جبهه النصره تنها به این دلیل که قدرت و توانایی خود را اثبات کنند و مانع پیوستن نیروهای خود به داعش دیگر گروه تروریستی فعال درسوریه شود ، این کار را انجام می دهد و البته درخواست جبهه النصره برای آزادی ˈ عماد جمعه ˈ نیز در این چارچوب قرار می گیرد هر چند که او قبلا همراه با دو هزار نفر از جنگجویان به داعش پیوسته بود .

این منابع افزودند : جبهه النصره خواستار آزادی شماری از بازداشت شدگان در زندان ˈ رومیه ˈ است تا جایگاه برتری نسبت به داعش داشته باشد .

این منابع خاطر نشان کردند جبهه النصره می داند درخواستش مبنی بر عقب نشینی حزب الله از قلمون تحقق نمی یابد زیرا حضور حزب الله در این منطقه بر اساس یک تصمیم راهبردی صورت گرفته است .

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =