ایسنا نوشت:

پس از اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر معرفی مدارس غیرانتفاعی که بیش از حد ممکن برای ثبت‌نام دانش‌آموزان از والدین شهریه می‌گیرند، یکی از مخاطبان «فرارو» از دریافت شهریه هنگفت یکی از دبستان‌های غیرانتفاعی در منطقه شهرک غرب تهران خبر داد.

دبستان مورد نظر در خیابان ایران‌زمین قرار دارد که به والدین دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و پنجم دبستان اعلام کرده است باید شهریه 11 میلیونی برای سال تحصیلی 93-94 پرداخت کنند.

فهرست جزئیات شهریه اعلام‌شده بیشتر شباهت به منوی رستوران‌ها دارد. از نکات جالب توجه این است که لیست مورد نظر روی سربرگ دبستان تنظیم نشده است و شکلی غیر رسمی دارد. والدین هم حق انتقال آن به خارج از مدرسه را ندارند و در مدرسه باید آن را امضا کنند و پرداخت مبالغ مورد نظر را متعهد شوند.

در این لیست (منو) در ابتدا یک شهریه مصوب بیش از سه میلیون تومانی به عنوان شهریه پایه ذکر شده است و ذیل آن تعداد زیادی عنوان فرعی دیگر با رقم‌های نجومی عنوان شده است.

در انتهای فهرست، مجموع رقم شهریه 8 میلیون تومان اعلام شده است اما این پایان ماجرا نیست؛ چراکه به والدین دانش‌آموزان اعلام شده است که رقم هزینه غذا و شهریه نیز باید پرداخت شود که مجموعا 11 میلیون تومان می‌شود.

مسئولان دبستان می گویند که این شهریه به تأیید آموزش و پرورش منطقه رسیده است.

شهریه یک دبستان در غرب تهران

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    34 4
    يه جوري خبر نوشتي انگار يه اتفاق عجيب براي اولين بار تو اين مملكت رخ داده خود من سال گذشته مبلغ 8160000 تومان بابت مهد پسرم پرداخت كردم تازه همد خيلي خاص درجه يك هك نيست درحد متوسط خوب
    • نگار IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
      7 0
      دقیقا منم حساب کردم امسال شهریه مهد پسرم 6 میلیون تومان میشه.. تازه ی مهد معمولی تو مرکز شهر
  • علیرضا A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    34 3
    من کارم تو بازار هست.ولی هرچی فکر میکنم از بچگی دوست داشتم کار فرهنگی بکنم
  • عرشیا A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    38 2
    واقعا رقم جالبیه ؟؟؟ 11 میلیون بدهید و مدرک چهارم ابتدایی بگیرید .خدا برکتشان دهد .ایا شرم واژه مانوسی برای این کاسبکاران متولی اموزش و پرورش نیست یا اصلا به ان اعتقادی دارند یا نه ؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    36 2
    چه با انصاف؟ شهریه مصوب را کامل بر می دارد و ریز به ریز هزینه ها را می گیرد . خوبه حالا کرایه تاکسی مدیر را در صورت نیاورده .
  • مازيار IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    40 1
    شهريه دوره دكتري هم اينقدر نميشه
    • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      2 0
      دانشگاه دلتي را بايد با مدرسه ي دولتي حساب كرد در ضمن اون دكترا است نه دكتري
  • عليرضا IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    20 0
    خدا آقاي تورو بيامرزه خبر نداري شهريه مهد كودك ها و دبستانها از شهريه دانشگاه آزاد هم گرون تره دانشگاه براي يك تره كه چهار ماه بطور متوسط يك تا يك ودويست ميدي ولي مهد كودك ماهيانه 600 تا 700 تومان بايد پرداخت كني تازه اگه هزينه تنبيه بچه اتو جدا نگيرن
  • وحید A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    8 34
    در این که خیلی موارد پول زیادی میگیرن شکی نیست. ولی مدرسه غیرانتفایی هستش، اگه کسی نمی خواد، بره مدرسه دولتی.
  • سیا A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    41 1
    هزینه پیش دانشگاهی که حداقل از 12 میلیون تومان شروع میشود، منظور از تحصیل رایگان در قانون اساسی این است.
  • خس و خاشاک با بصیرت EU ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    15 0
    یادش بخیر نور به قبرت بباره رجائی همونی شد که گفتی مدارسی درست میشه غیر انتفاعی برای تربیت و تعلیم طبقه اشراف و مدارس دولتی میشه محل تربیت طبقه کارگر و رفتگر .......... خاک بر سرمون کنن چی میخواستیم چی شد ؟ خاک بر سرتون کنن اگه سانسورش کنین
  • علي IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    16 0
    يعني انطوري بگم كه از زمان مهد تا فارغ التحصيلي دانشگاه يك بچه با درنظر گرفتن تورم فكركنم بايد حدود 2ميليارد هزينه كني تازه صاحب يه بچه بيكار بشي خخخخخخخخخخخ
  • پرا IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    3 0
    من کل هزینه‌ی تحصیلم از کلاس اول ابتدایی تا پایان فوق لیسانس انقدر نشد خیلی هم قدیمی و سن و سال‌دار نیستیم به‌خدا. ورودی کارشناسی سال 79.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    7 0
    من توی این لیست 1.400.000 رو به عنوان هزینه اضافه قطعی دیدم. مگه بچه گرافیک یا معماری میخونه که 300 تومن پول لوازم تحریرش بشه؟؟ به علاوه خانوداه به سلیقه خودش میتونه با توجه به بودجش خرید کنه....درسته که شهرک غرب ولی دلیل نمیشه پدر و مادر بیچاره رو اینقدر تیغ بزنن که موقع دیپلم بچه خونشون رو بفروشن..... من بران کیفیت آموزشی بچه خیلی مهم ولی 90 درصد مطمئنم که کار این مدارس جز بازار هیچی نیس و دست آخر فقط بچه رو بیخود مدیون پدر و مادر میکنه بدون اینکه چیز مفیدی یاد بگیرن..... به شخصه ترجیح میدم بچم رو بفرستم مدرسه دولتی با این پول براش معلم پیانو و تنیس بگیرم....
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    4 1
    مگه یه معلم ماهی چقد حقوق میگیره؟ یه معلم دربست استخدام کنیم برای آموزش فرزندمون به صرفه تر نیست؟ کاملن هم خصوصیه، هزینه ش هم کمتر از این میشه.