علی جنتی دوشنبه دهم شهریور ماه در مراسم رونمایی از کتاب «زینب فریاد فرمند» نوشته آنتونی بارا شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «زینب فریاد فرمند» نوشته آنتوان بارا نویسنده مسیحی ساکن کویت است که به تازگی با ترجمه غلامحسن انصاری از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است. در این نشست علی جنتی و سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز حضور داشتند.

در این مراسم علی جنتی گفت: «حماسه عاشورا و زندگی ائمه (ع) به شکلی است که نه تنها مسلمانان را شیفته خود کرده است بلکه تمامی آزادگان جهان را به سوی خود جلب می‌کند و هر کس با هر اندازه آشنایی نسبت به زندگی آنها چنین حس شیفتگی را به دست می‌آورد.»

او افزود: «این مسئله به ویژه در مورد حادثه عاشورا و حماسه‌سازان آن بیش از پیش خودنمایی می کند. حادثه‌ای که به تعبیر امام راحل پیروزی خون بر شمشیر بود.»

وزیر ارشاد همچنین گفت که امروز در بسیاری از کشورهای جهان حادثه عاشورا در مورد تکریم قرار می‌گیرد و ادامه داد: « در هندوستان با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر و حضور ۲۰۰ میلیون مسلمان، شاهدیم که روز عاشورا روز تعطیل به شمار می‌رود. در جاهای دیگر جهان نیز این روز را با تکریم مورد توجه قرار می‌دهند و درباره آن آثار زیادی تالیف می‌کنند و جناب آنتوان بارا نیز از زمره همان شیفتگان به امام حسین(ع) و یارانش هستند.»

او افزود: «آنتوان بارا بر مبنای شناختش از حادثه عاشورا بود که شیفته این حادثه شد. او اول شناخت داشت و بعد به مقام شیفتگی رسید. برخلاف برخی از ما که در این زمینه شناختی نداریم و تنها بر مظلومیت امام و یارانش گریه می‌کنیم.»

بعد از علی جنتی حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی در سخنانی گفت: «دیروز نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده که آتش‌بس و صلح را برای کمک به داعش پذیرفته است. این جریان تکفیری به اعتقاد من صهیونیسم جدید است که در لباس اسلام در حال جلوه‌نمایی است در حالی که انقلاب ما شعار دفاع از مظلوم را داد و برای آن شیعه و سنی نمی‌شناسد.»

او با اشاره به نوع پردازش آنتوان بارا از نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا گفت: «من به همه اندیشمندان و محققان توصیه می‌کنم که این کتاب را خوانند و نگاه برون‌دینی به متون دینی خودمان را در آن مورد توجه قرار دهند.»

243۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    48 6
    احسنت بر شما ، الحق كه شما لايق وزارت ارشاد هستيد.
    • عباس IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      6 24
      شما باید دنبال اصلاحات باشید انّما خرجتُ لطلب الاصلاح فی امّةِ جدّی همانطور که رهبرمعظم هم فرمودند این جمله را
  • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    22 1
    کاملا صحیح فرمودید. واقعه عاشورا بزرگ و چند وجهی است. ما ایرانیان نیز وجه حماسی آنرا خیلی دوست داریم.
  • حسین A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    3 4
    این حرف کاملا غیر علمیست نه چپم نه راست حالا هر چی میخواهید منفی بدید تا روشنفکریتون رو ثابت کنید... دلیل اینه که گریه امکان نداره بدون معرفت جاری بشه ریشه گریه از معرفته البته معرفت اجمالی که با گریه و استمرارش به معرفت تفصیلی میرسیم ... با هم روشنفکرها الان میگن یعنی دائما محزون باشیم که اونهم جواب داره ... فقط اینو میگم که عدم شناخت از معارف توحیدی و ولایی باعث این حرفهاست
  • علی سبز شمال IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    5 1
    آقای جنتی مثل اینکه مطلب عاشورا را از دکتر علی شریعتی کپی پست کردید آقای شریعتی در سال 52 این مطلب را اعلام کرده بود