ایسنا نوشت:‌

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر یکشنبه ۱۰ شهریورماه در مجموعه آیت‌الله ربانی شیراز با تاکید بر اهمیت اخلاق‌مداری در بین دانش‌آموزانی که برای اردو به این شهر سفر کرده‌اند، گفت: کسانی که با علم خود دنیا را جهنم می‌کنند از اخلاق و انسانیت بی‌بهره‌اند.

وی مشکلات ناشی از فقر اقتصادی را قابل تحمل دانست و افزود: تحمل فقر اخلاقی و انسانی دشوار است اما فقر اقتصادی می‌تواند نردبانی برای رسیدن به علم و تقوا باشد.

ابوترابی‌ از علم به عنوان سرمایه‌ای محوری برای رسیدن به ایمان و تقوا یاد و اضافه کرد: با تکیه بر علم و دانش می‌توان به سرمایه‌های دیگری نیز دست یافت.

وی اضافه کرد: در مواقع دشواری‌ها مانند سال‌های جنگ تحمیلی با همبستگی و درآمیختن خون شهیدان اقوام مختلف توانسته‌ایم پیکر واحدی را در برابر بیگانگان تشکیل دهیم.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قدرت دفاعی ایران را محصول رشد علم در دوران جنگ دانست و تصریح کرد: اقتدارنظامی، بنیه اعتقادی و بینش عمیق سیاسی نیروهای مسلح حاصل دوران جنگ تحمیلی است.

وی ادامه داد: اگر حماسه دفاع مقدس اتفاق نمی‌افتاد، جمهوریت و اسلامیت در ایران معنای واقعی خود را نمی‌یافت.

ابوترابی‌فرد در بین نوجوانان و جوانان بر بهره‌برداری صحیح از شرایط دشوار زندگی تاکید و خاطرنشان کرد: تحمل سختی‌های زندگی راه رسیدن به کمال راه هموار می‌کند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرج امیری A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    18 0
    احسنت از ان احسنت های مجلسی برای این تشبیه روحانی .
  • بی نام US ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    23 0
    جوانان ادب را بايد از كة آموخت؟