مهر نوشت:

رئیس کمیسیون برنامه  بودجه و محاسبات مجلس٬ با بیان اینکه در حال حاضر گره وام ازدواج با تدبیر دولت باز شده است٬ گفت: تغییر اولویت بانک‌ها و جابه جایی مصارف از سوی آن‌ها تاکنون بسیاری از پرونده‌های وام ازدواج را به سرانجام رسانده است.

به نقل از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه در حال حاضر گره وام ازدواج با تدبیر دولت یازدهم باز شده است٬ گفت: با وجود کمبود منابع مالی برای پرداخت وام ازدواج اما بانک‌ها با تغییر اولویت‌های خود و همچنین جابه‌جایی مصارف ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه به جوانان را از سر گرفته‌اند.

وی در تشریح چرایی توقف پرداخت وام ازدواج به جوانان در برهه‌ای از زمان٬‌ افزود: یک سری تکالیف قرض‌الحسنه در بودجه و غیر آن به بانک‌ها داده شده بود بانک‌ها مشغول عمل به تکالیف بودند که با درخواست‌های پی در پی نمایندگان مبنی بر ارایه تسهیلات ازدواج بانک‌ها جابه جایی مصارف انجام داده و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را اولویت خود قرار دادند.

تاجگردون با بیان اینکه در برآوردها و پیش‌بینی‌های اولیه رقمی در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای منابع قرض‌الحسنه دیده شده بود٬ گفت: اما در حال حاضر یک پنجم این منابع محقق شده است و وقتی یک پنجم باشد عملا تعهداتی که قانون‌گذار بر دوش دولت نهاده عملیاتی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها در همان حد منابع قرض‌الحسنه موجود خود شروع به پرداخت تسهیلات ازدواج کرده‌اند٬ افزود: همین که پرداخت وام ازدواج شروع شده و بانک‌ها طبق اولویت‌ها این پرداخت‌ها را انجام می‌دهند خوب است.

رئیس کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس٬ همچنین با یادآوری گزارش‌های واصله در خصوص میزان پرداخت تسهیلات ازدواج٬ گفت: طبق گزارشی که رسیده بانک ملی از عید فطر تاکنون ۵۰ هزار پرونده و بانک سپه ۳۰ هزار پرونده تسهیلات ازدواج را به سرانجام رسانده‌اند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خدا را شکر برای جوانان ایران و مسئولان امر
  • جواد A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    2 0
    کجا به سرانجام رسوندن؟ بعد یکسال ونیم شعبه بانک مشخص شد واسم و رفتم مدارک خودم و ضامن رو تکمیل کردم. بهم گفتن بودجه نداریم برو تو سال جدید بیا. حدودای اردیبهشت بیا بعد که رفتم گفتن اسمت در نیومده هنوز با پافشاری من زنگ زدن شعبه مرکزی و جواب اونا این بود که چون بیشتر از یکسال از تاریخ ازدواج گذشته بهت تعلق نمیگیره آخه آدم حسابی من که یکسال ونیم منتظر تعیین شعبه شما بودم. مگه دست من بود؟ بعد که زنگ زدم به شعبه مرکزی تو تهران بهم گفتن برو بازرسی شکایت کن 6 تومن وام قرار بدن باید 5 تومنش رو هزینه کنی واسه گرفتنش تازه اگه بدن.....