ایسنا نوشت:

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح وزیر علوم تصریح کرد: یکی از نکات برجسته در جریان استیضاح وزیر علوم، عدم فاصله گرفتن دکتر فرجی دانا از سلوک علمی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد با حضور در بیست و دومین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که صبح امروز در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار می‌شد، افزود: این ثمره یک تربیت دینی است؛ یعنی زمانی که انسان در چنین شرایطی قرار می‌گیرد از دایره اخلاق خارج نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درخصوص لزوم داشتن عمل صالح تاکید کرد: عمل صالح نقشه راهی برای رسیدن به بهترین زندگی است؛ چگونه زیستن در اختیار انسان است و انسان می‌تواند نحوه حیات و مرگ خود را تعریف کند.

ابوترابی فرد با بیان «اینکه حیات مورد نظر قرآن حیات انسانی است» تصریح کرد: حیات انسانی نیز از مراتب مختلفی برخوردار است؛ اگر در اندیشه رسیدن به حیات طیبه هستیم، باید قله‌ها را هدف اصلی خود قرار بدهیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نقشه راه رسیدن به حیات طیبه عمل صالح است؛ اگر عمل صالح از مشعل پرفروغ ایمان نشات گیرد، ثمره آن حیات طیبه خواهد بود؛ در حقیقت حیات راستین ثمره عمل است چرا که انسان بدون عمل دستاوردی نخواهد داشت.

وی با اشاره به سعی و تلاش به عنوان عنصر اصلی سعادت انسان خاطرنشان کرد: سعی و تلاش انسان زمانی منجر به نتیجه مطلوب خواهد شد که از پشتوانه کامل علمی و معرفتی برخوردار باشد؛ انجام عمل صالح بدون پشتوانه علمی امکان ندارد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه «پشتوانه علمی و معرفتی مسیر را برای فهم صحیح راه و انجام صحیح عمل نشان می‌دهد» گفت: هر قدر در این مسیر سطح دانش آدمی بالاتر باشد، به موازات آن سطح عمل نیز رفیع‌تر خواهد بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید پشتوانه‌های علمی و معرفتی ارتقا بخشیده شود؛ در این راستا نگاه مجموعه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیز معطوف به این است که ظرفیت‌های علمی و کاربردی را در راستای بهتر شدن عمل افراد به کار گیرد.

وی یادآور شد: ایمان نتیجه پیوند علم و عمل است؛ در حقیقت ثمره ارزشمند عمل به علم نامیده می‌شود؛ انسان بدون ایمان، اراده سلوک علمی نخواهد داشت؛ ایمان هم راه را نشان می‌دهد و هم انسان را برای سلوک در راه مدیریت می‌کند؛ نتیجه چنین مساله‌ای حیات طیبه خواهد بود.

ابوترابی فرد ادامه داد: با تسری یافتن حیات طیبه به جامعه، جریان آن اجتماع را در بر خواهد گرفت؛ جامعه مورد انتظار در نظام اسلامی نیز مبتنی بر زندگی بر مبنای حیات طیبه است.

وی ابراز امیدواری کرد: جریان علمی کشور جریانی علمی و همراه با دانش پاسخگو به توسعه اقتصادی باشد.

ابوترابی فرد افزود: امروز نیازمند تربیت دانشجویانی با توانمندی‌های علمی برای تولید کالا و خدمات در همه حوزه‌های در حال رشد هستیم؛ متاسفانه این نیاز آن گونه که مورد انتظار است، پاسخ داده نشده است؛ اگر به معنای واقعی آنگونه که در وظایف دانشگاه‌های علمی و کاربردی و فنی ‌و حرفه‌ای تعریف شده، نیروی فناور تولید شود قطعا نیازمندی‌های کشور رفع خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    8 0
    چقدر جالب .شایدهم به خاطر فاصله نگرفتن از سلوک علمی استیضاح شدند