ایسنا نوشت:

منابعی در جنبش حماس اعلام کردند که دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به مراسم جشن برخی از اعضای این جنبش که به خاطر پیروزی در جنگ نوار غزه برگزار شده بود،‌ یورش برده و تعدادی از آنان را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابعی در جنبش حماس اعلام کردند که دستگاه‌های امنیتی فلسطین در رام الله تعدادی از خانواده های فعالان و کارمندان حماس را پس از پایان مراسم مردمی این جنبش در"بیره" در رام الله که به خاطر پیروزی مقاومت فلسطین در نوار غزه جشن گرفته بودند، بازداشت کردند.

به گزارش منابع مذکور، اقدام این افراد مخالف قانون برگزاری مراسم و جشنواره ها بوده و از هدف اصلی مراسم منحرف شده بود.

منابع به نقل از سائد ابو البهاد،‌ سخنگوی حماس اعلام کردند که دستگاه‌های امنیتی فلسطین به یک جشنواره که حماس آن را برگزار کرده بود یورش برده و پنج تن از آن ها را بازداشت کردند.

در همین راستا جنبش فتح در بیانیه ‌ای اعلام کرد که جنبش حماس در آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به برخی کارمندان و اعضای فتح حمله کرده و حدود 300 تن از آن ها را مجبور به حبس خانگی کرده بود.

در این راستا جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در کرانه باختری ضمن هشدار به اقدامات برخی طرف ها که به شکاف داخلی دامن می زند، از موج جدید تعقیب و بازداشت های سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه اعضا و طرفداران خود که در جشن های پیروزی مقاومت در رام الله و طولکرم به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس با صدور بیانیه ای در واکنش به تجاوزات و احضارهای گسترده اعضا و طرفداران خود در کرانه باختری خاطرنشان کرد که این مایه ننگ است که طرفداران مقاومت که زمینه ساز پیروزی ملت فلسطین شد، توسط فرزندان خودشان در داخل فلسطین که متاسفانه به جای خدمت در راستای منافع فلسطین، در خدمت منافع رژیم صهیونیستی هستند، تحت تعقیب و حمله قرار می گیرند.

حماس همچنین از رهبران جنبش فتح در کرانه باختری خواست که اقدامی فوری در راستای مقابله با این تجاوزات اتخاذ کنند؛ چرا که برخی طرف ها با این حملات هدفمند سعی در ضربه زدن به وحدت ملی را دارند که در بهترین شکل خود در میدان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی نمود پیدا کرد و در واقع با این کار خود سعی در تخریب روحیه ملت و بر باد دادن امیدهای آنها را دارند.

شماری از عناصر سازمان اطلاعات و نیز حفاظت اطلاعات تشکیلات خودگردان روز شنبه به شرکت کنندگان در مراسم پیروزی حماس در شهر بیره در کرانه باختری حمله کرده و عده ای از آن ها را بازداشت کردند. به محض پایان این مراسم درگیری هایی لفظی میان جوانان و نیروهای امنیتی درگرفت و سرویس های امنیتی اقدام به بازداشت گسترده شهروندان کردند.

در این مراسم هزاران نفر از اعضا و حامیان حماس مشارکت داشتند و پرچم های فلسطین و جنبش حماس را به دست گرفته بودند. این در حالی بود که شمار زیادی از نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان نیز در این منطقه مستقر شده اند. شرکت کنندگان در این مراسم همچنین تصاویری از شهید رائد عطار، محمد برهوم و ابو شماله از فرماندهان قسام در دست داشتند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =