شب گذشته، ۸ شهریور، گلاب آدینه به خانه هنرمندان رفت تا زنگ آغاز نمایش تازه پارسا پیروزفر را بزند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مثل همیشه اجرای این مراسم را مسعود فروتن بر عهده داشت. مراسمی که با سخنان کوتاه پارسا پیروزفر، بازیگر و کارگردان کم حرف و کم حاشیه سینما و تئاتر ایران همراه بود. او در جملاتی کوتاه فقط از حضور حاضران در این مراسم تشکر کرد و آرزو کرد که تئاترش را دوست داشته باشند.

گلاب آدینه هم که مجبور بود به خاطر اجرای نمایش «دور همی زنان شکسپیر» خیلی آرام صحبت کند گفت که خوشحال است برای آیین گشایش این نمایش دعوت شده و ادامه داد: «کارگردانی پشت این کار هست که با اخلاق و آداب است و به این دو خصوصیت شهرت دارد. او شخصی فرهنگی، باشعور، به معنای واقعی کلمه روشنفکر و خوش‌بین و متین است. خدا همچین افرادی را زیاد کند.»

او پارسا پیروزفر را الگوی بسیار خوبی برای جوانانی دانست که تازه وارد این حرفه می‌شوند و افزود:‌«نمایش قبلی او در ایرانشهر، «سنگ‌ها در جیب‌هایش» بسیار پرطرفدار بود و توانست تماشاگران بسیاری را به سالن بکشاند و خاطره خوبی در ذهن بینندگان باقی بگذارد. امیدوارم این نمایش هم مخاطبین زیادی داشته باشد و باز تماشاگران تازه‌ای را به سالن بیاورد.»

او که به قول خودش می‌خواست از فرصت حضور در مراسم افتتاحیه این نمایش سوءاستفاده کند گفت: «از همه دوستان خواهش می‌کنم که تبلیغ برای تئاتر را فراموش نکنید، هر جا که می‌رسید برای تئاتر تبلیغ کنید که این هنر متعالی زنده و برقرار بماند و مسئولان مجبور شوند که ارزش و بهای بیشتری به این هنر بدهند.»

مجید سرسنگی رییس تماشاخانه ایرانشهر با تشکر از پارسا پیروزفر و تایید صحبت‌های گلاب آدینه کارگردان نمایش «بر پهنه دریا» را یکی از کارگردان‌های فهیم، حرفه‌ای و هنرمند دانست.

او گفت که پیروزفر تئاتر را همیشه از زاویه فرهنگی و آثاری که به روی صحنه آورده همیشه از موضوعات فرهنگی خوبی برخوردار بوده است.

سرنگی ادامه داد: «در چند ماه اخیر همان‌طور که می‌دانید مطالب زیادی نوشته شد، بعضی‌ها درست نبود و تهمت محسوب می‌شود، چیزی که هم در دین و هم فرهنگ ما نکوهش شده و قابل دفاع نیست. حرف‌های زیادی هست که باید گفته شود البته نه در جواب کسانی که این مطالب را می‌نویسند بلکه در رابطه با خودمان، یعنی خانواده تئاتر. اما با توجه به اجرای نمایش، نمی‌خواهم فضا را ناراحت و غمگین کنم.»

او خطاب به حاضران اظهار داشت: «هنرمندان و اهالی تئاتر و اصحاب رسانه که اینجا هستید، اگر قرار باشد در کشور ما توسعه‌ای در زمینه فرهنگ و هنر صورت بگیرد همه باید در این توسعه کمک کنند، چیزی که برای کشور ما لازم است. شاید اکنون بیش از هر زمان دیگری کشور ما نیازمند فرهنگ و برگشتن به آن فرهنگ اصیلی‌ست که سال‌های سال باعث افتخار ما بوده است.»

سرسنگی افزود: «برای برگشتن به آن فرهنگ و شکوفا کردن آن و رسیدن به فرهنگ متعالی‌تر همه باید کمک کنند، هنرمندان، مسئولین، مردم و رسانه‌ها. اگر می‌بینیم بعضی وقت‌ها متاسفانه در حوزه‌های فرهنگی و هنری یا عقب رفت دیده می‌شود و یا در جا زدن، بخشی به این دلیل است که اضلاع این مربع که باید با همدیگر کار کنند متاسفانه به هم نپیوسته‌اند. »

او در پایان گفت: «اگر ما با کسی دوست نیستیم، اگر از کسی خوش‌مان نمی‌آید و اگر اتفاقا امروز ابزار قدرت در دست‌مان است، استفاده از این ابزار برای حل کردن مسائل شخصی به بهای ضربه زدن به فرهنگ، هنر و تئاتر کشور و تیره و تار کردن چهره تئاتر در نزد مردم و مسئولین کار درستی نیست و خود هنرمندان در این مسئله بسیار نقش دارند. کاش به جای برخی حسادت‌ها و برخوردهای شخصی، مدافع یکدیگر باشیم و بدانیم اگر کسی امروز در یک سالن توفیق پیدا می‌کند، اگر حمایتش کنیم فردا این توفیق برای ما هم پیش می‌آید.»

رییس تماشاخانه ایرانشهر همچنین اظهار داشت:‌ «اما اگر از کسی که موفقیتی را حاصل کرده بنا بر دلایل شخصی حمایت نکنیم یا خدای نکرده او را در محاقی قرار دهیم با انواع و اقسام برچسب‌هایی که این روزها هست، همان اتفاق قطعا برای خود ما خواهد افتاد.»

در پایان این مراسم زنگ آغاز نمایش نواخته شد و حاضران به تماشای تئاتر «بر پهنه دریا» به کارگردانی پارسا پیروزفر نشستند. 

۵۷۲۴۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =