انتظار رهبر انقلاب از روحانیون در دانشگاه‌ها

کتاب «رسالت روحانیون در دانشگاه‌ها از منظر رهبر معظم انقلاب» با تدوین حجت الاسلام و المسلمین محمد طهماسبی از سوی دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسید.

کتاب «رسالت روحانیون در دانشگاه‌ها از منظر رهبر معظم انقلاب» در دو بخش تنظیم و تدوین شده است؛ بخش اول کتاب منتخب ترتیبی بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان ولی فقیه در دانشگاههای سراسر کشور، روسای دانشگاه‌ها، دانشگاهیان و طلاب حوزه های علمیه، دیدار با اعضای دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی قم و حکم انتصاب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و... آمده است.

بخش دوم دسته بندی موضوعی بیانات رهبر معظم انقلاب در این باره است که موضوعاتی چون ضرورت حضور و وظایف روحانیون و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، روش و اصول فعالیت روحانیون در دانشگاه‌ها، شرایط و بایسته‌های حضور روحانی حاضر در دانشگاه‌ها و... است. در ابتدای کتاب هم مقدمه مفصلی درباره منظومه فکری مقام معظم رهبری درباره انقلاب اسلامی و نقش دانشگاهیان در پیشبرد آرمانهای انقلاب آمده است.

در بخشی از این کتاب از قول رهبر معظم انقلاب آمده است:

«اگر بنا بود بنده در همین زمان، در انتخاب یک شغل و کاری مُخیّر باشم، یکی از دو سه کاری که انتخاب می‏کردم، یقیناً همین کاری است که شما [روحانیون فعال در دانشگاه‌ها]، انتخاب کرده‌‏اید؛ حضور در میان بخشی از نسل جوان که اولاً آرایش علم و معرفت در ذهن و روح آنها هست، پس سخن گفتن با آنها برای اهل علم و معرفت آسان‏‌تر است، ثانیاً آینده کشور و ملت و شاید اسلام و مسلمین، به دست کسانی از میان این‌هاست که هر کلمه‏‌ای که شما به آنها بگویید و در دل آنها اثر بکند و ماندگار بشود و جان آنها را شکل بدهد، ای بسا خلقی در آینده به آن، هدایت و با آن، راهی به سوی جماعتی گشوده بشود.»(تاریخ 16/2/1378)

چاپ دوم این کتاب در 208 صفحه و قیمت 5600 تومان منتشر شد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372820

برچسب‌ها