سران 28 کشور اتحادیه اروپایی عصر امروز (شنبه ) در نشست فوق العاده بحران اوکراین را بررسی و در مورد تعیین جانشین برای شماری از مقامات اتحادیه از جمله کاترین اشتون رایزنی می کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز در اين نشست سوای از بررسی جانشین اشتون درباره جانشین  "هرمان ون رامپوي " رييس شوراي اروپا ونیز بحث خواهد شد.

دوره رامپوي رييس فعلي شوراي اروپا اول دسامبر (10 آذر ماه ) و كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه 31 اكتبر (9 آبان ماه ) پايان مي يابد.

فدريكا موگريني، وزير امور خارجه سوسياليست ايتاليا یکی از گزینه های اصلی جانشینی کاترین اشتون به حساب می آید.
كشورهاي اروپاي شرقي - از جمله لهستان و كشورهاي حوزه درياي بالتيك با انتخاب موگريني به اين مقام مخالفند و دليل آن را روابط خوب موگريني با روسيه و همچنين فقدان تجربه لازم وزير امور خارجه 41 ساله ايتاليا مي دانند. با این همه مرکل از جمله حامیان اصلی او به حساب می آید.

موگريني 41 ساله كه در ماه فوريه (بهمن /اسفند 1392) سال جاري ميلادي در دولت متئو رنتزي نخست وزيري ايتاليا به مقام وزارت امور خارجه رسيد در رشته فلسفه سياسي و ارتباط مذهب و سياست در اسلام تحصيل كرده است - وي در سال 2003 با تخصص روند صلح خاورميانه - عراق و افغانستان وارد وزارت خارجه ايتاليا شد.


از "كريستالينا جئورجيوا" كميسر اتحاديه اروپا در امور همكاري هاي بين المللي و كمك هاي بشردوستانه از كشور بلغارستان -
"رادوسلاو سيكورسكي " وزير امور خارجه لهستان و همچنين "ميروسلاو لايكاك "معاون نخست وزير و وزير امور خارجه اسلواكي نیز بعنوان جانشين كاترين اشتون نام برده می شود.
سران اروپا امروز همچنین بررسي وضعيت اوكراين و رايزني در مورد جانشين رامپوي و اشتون -همچنين تحولات عراق و غزه را در دستور کار خود دارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =