ایسنا نوشت: دانشگاه پلی‌تکنیک فلوریدا کتابخانه‌ عظیمی بدون هیچ قفسه‌ و کتاب چاپی تاسیس کرد.

کتابخانه تازه‌تاسیس دانشگاه پلی‌تکنیک فلوریدای آمریکا بدون هیچ قفسه و کتاب چاپی 135 هزار جلد کتاب دیجیتالی به دانشجویان عرضه می‌کند.

به گفته‌ مدیر کتابخانه‌های این دانشگاه، هیچ کتاب فیزیکی در این محیط وجود ندارد اما دانشجویان به صورت قرضی به کتاب‌های چاپی دانشگاه دولتی فلوریدا دسترسی خواهند داشت.

این بنای بزرگ و سفیدرنگ یک هزار متر مکعب فضا دارد و معماری آن را «سانتیاگو کالاتراوا»، هنرمند اسپانیایی انجام داده است.

در این کتابخانه بجای قفسه‌های پر از کتاب‌های خاک‌گرفته تعدادی رایانه‌، میز و مکان‌های راحتی برای مطالعه تعبیه شده است. آثار این مرکز فرهنگی بیشتر در حوزه‌های علوم و فناوری، مهندسی و ریاضیات هستند.

به گزارش گاردین‌، این نخستین کتابخانه بی‌کتاب آمریکا نیست‌، کتابخانه «ژورنال» تگزاس نیز پیش از این با همین سیستم فعالیت داشت، اما آثار آن به آرشیو مجلات و نشریات محدود می‌شد.

علی‌رغم این که کتابخانه‌های دیجیتال مورد استقبال همه کتاب‌دوستان جهان نیستند‌، اما مسئولین کتابخانه فلوریدا معتقدند در این نوع کتابخانه یافتن اطلاعات و کتاب‌ها آسانتر است و افراد در جریان پیدا کردن کتاب مورد نظرشان اطلاعات تصادفی جدیدی هم به دست می‌آورند.

مخالفان این نوع کتابخانه نیز معتقدند در چنین فضایی حس خاص جستجو کردن میان قفسه‌های کتاب و لمس کتاب‌های چاپی از بین می‌رود.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    17 2
    اونا کجان ما کجاییم.
  • علی A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    3 1
    ما هم هم اینجائیم دوست عزیز