ایسنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توزیع پول در جامعه بدون تدبیر رفاه نمی‌آورد و برای تامین رفاه مردم باید برنامه ریزی داشت.

علی ربیعی که به مناسبت هفته دولت بعنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه سخن می‌گفت، با اشاره به آرامش ایجاد شده در کشور، به موفقیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی اشاره و اظهار کرد: با تدبیر دولت دیوار سیاه و بی اعتمادی ساخته شده در جهان در قبال ایران فرو ریخت و در حال حاضر افکار عمومی دنیا نسبت به ایران تغییر کرده است.

وی افزود: مشی دولت در عرصه سیاست خارجی این است که با حفظ ارزش‌های اسلامی و شان مردم بتوان حق مردم را که با دلایل واهی از آن‌ها گرفته شده بود را بازپس گیرد.

ربیعی با تاکید بر تلاش دولت برای شکسته شدن تحریم‌ها گفت: قطعا آثار روانی این کار می‌تواند آرامش بیشتری در کشور ایجاد کند.

وی به تحولات منطقه نیز اشاره کرد و گفت: در شرایط ناامن منطقه، ایران در آرامش و امنیت است که این با لطف پروردگار، تدابیر مقام معظم رهبری و پشتوانه مردم ایجاد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت بی توجه به مسائل و مشکلات مردم نیست، گفت: مبارزه با فقر از سیاست‌های اصلی این دولت است.

وزیر کار گفت: روند سیاست‌های رفاهی و مبارزه با فقر دولت تا پایان عمر دولت ادامه دارد و شاهد اجرای برنامه‌های مختلفی در این زمینه خواهیم بود.

وی به اجرای طرح تحول سلامت نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته یکی از مهمترین عواملی که سبب فقر مردم می‌شد هزینه‌های بالای بخش درمان بود که با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان از دوش مردم برداشته شد و شش میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

ربیعی به مشکل اشتغال کشور نیز اشاره کرد و گفت: در هشت سال گذشته تعداد زیادی از جوانانی که باید جذب بازار کار می‌شدند به دانشگاه رفتند و امروز همه این فارغ‌التحصیلان به دلیل رشد منفی اقتصادی آن سال‌ها با مشکل اشتغال مواجه‌اند و دولت یا بیکاری مضاعف و متورم شده مواجه است.

وی افزود: دولت به هیچ وجه تسلیم این شرایط نمی‌شود و با جدیت رفع مشکل بیکاری را دنبال می‌کند.

وی گفت: لایحه‌های مختلفی از جمله حمایت از تولید و خروج از رکود تهیه شده که به بهبود وضعیت اشتغال کشور می‌انجامد.

وی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اشتغال به ایجاد سالانه یک میلیون شغل نیاز داریم، گفت: روش‌هایی اتخاذ شده که تسهیلات مناسبی به بخش‌های تولیدی داده شود، بدون اینکه نرخ تورم افزایش یابد.

وی گفت: ۵۰ درصد این تسهیلات به کارهای تولیدی جدید اختصاص می‌یابد.

ربیعی در ادامه به پالایشگاه در حال ساخت آناهیتا کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم اجرای این پروژه که مشاغل زیادی در بخش پایین دستی ایجاد می‌کند، سرعت بگیرد.

وی همچنین در خصوص پیگیری تسریع اجرا راه آهن کرمانشاه قول مساعد داد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    79 1
    ی جا به من گفتن: سن شما برای استخدام بالاست. گفتم: هر چی سنّم هست باید منهای 8 کنی. حالا از ایشون میخوام اینو بخشنامه کنن. ما چه گناهی کردیم که...
    • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      43 4
      خدا شاهده حرف دلم من و ملیون ها دهه شصتی رو گفتی .واقعا گناه ما چی بود که باید اینقدر عذاب میکشیدیم؟ زندگیمون تو اون 8 سال تباه شد . الان هم دیگه میگن برای سن شما استخدام نیست . تو آزمون مصاحبه استخدامی بانک رد شدم . خدایا از احمدی نژاد و احمدی نژاد چی هایی که الان بورس دکترا هم هستند نگذر . سن 29 سال و هیچ سرمایه . مسئولین هم که هیچ . دغدغشون هنوز فتنه و فتنه است . انتظار هم دارند نرخ رشد جمعیت بیشتر بشه . بین این همه مسئول یک فرد با شعور نیست که با خودش بگه با این شرایط چه انتظاری از یک جوون دارند؟ ازدواج نکرده بچه میخواهند
  • پدرام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    6 90
    این افرادی که بیکارن هیچکدوم کار بلد نیستن وگرنه چیزی که تو این مملکت زیاده کاره. من خودم با کمک یکی از آشناهام تو یه شرکت دولتی استخدام شدم و الان ماهی 2.5 میلیون حقوقمه. چونکه کار بلدم
    • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      68 0
      خدا زنده نگه داره پارتیتو وگرنه داشتی خیابون متر می کردی
    • بی نام A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      43 1
      اگر کار بلد بودی لازم نبود با کمک آشناهات اسنخدام بشی
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    32 2
    اگه جرات داری این حرفو به اقای هاشمی داشنگاه آزاد بزن. اگر جرات داری.
  • ن مهربان IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    6 0
    چند وقت پیش برای انبار داری و توزیع کننده گی یه شرکتی نیرو میخواست دیپلم. بدلیل بیکاری شدید و داشتن زن و بچه که مجبورم هرکاری باشه انجام دهم، رفتم برای استخدام. اونجا رو بیلبورد درشت نوشته بودن انباردار تا 35 سال و موزع هم 33. من گفتم حالا اینا همین الان که شناسنامه نمیخوان. فرم دادن و پر کردیم و سنمو از 41 سال اوردم 34 و لیسانسمو هم دیپلم. بالاخره تو مصاحبه نتونستن هیچ ایرادی ازم بگیرن و قبولم کردن چون موهام سفید نشده و ظاهرم نشون نمیده 41 باشم. حالا مدتیه ازمایشی کار میکنم ولی ترسم روزی هستش که اصل مدارکمو بخوان و برای بیمه و این حرفها... بخدا اگه این دفعه بیکار شم زنم ازم جدا میشه... یکی نیست هم بگه این عمرمون که هدر رفت کی باید جوابشو بده...