آنا نوشت:

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از ادامه اعتصابات و تحصن کارگران معدن سنگ آهن بافق خبر داد و گفت: خواستار پاسخگویی وزارت کار در مورد اجرای برنامه نهایی برای آزادی کارگران بازداشت شده‌ایم.

در حالی که یازده روز از اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق می‌گذرد، به گفته حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی فضای عمومی شهر بسیار آرام است ولی این تحصن‌ها تا محقق شدن خواسته کارگران ادامه دارد.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت کارگران بازداشت شده بافقی در تحصن‌های روزهای اخیر  گفت: کارگران دستگیر شده از سوی یگان ویژه همچنان در بازداشت به سر می‌برند و مسئولان برای آزادی هرچه سریعتر این کارگران زندانی در تلاش هستند.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم فضای عمومی و کاری در این معدن را برای کارگران به حالت آرام روزهای گذشته بازگردانیم و همچنین از سوی دیگر خواستار دیده شدن و پاسخگویی مسئولان کشور نسبت به خواسته‌ها و مطالبات این کارگران هستیم.

زارع زاده تصریح کرد: مسئولان باید هرچه سریعتر به صورت واضح و شفاف توضیح دهند که قصد اجرای چه برنامه‌‌ای برای این افراد دارند البته اگر در گذشته این پاسخ از سوی مسئولان وزارت کار ارائه شده بود این مشکلات و مسائل بوجود نمی آمد.

وی از ادامه اعتصابات و تحصن کارگران معدن سنگ آهن بافق خبر داد و گفت: اعلام شده که افراد بازداشت شده فعالیت‌های بیشتری داشتند و حتی گاهی خرابکاری‌هایی از سوی آنان صورت پذیرفته است که با خراب کردن دستگاه‌ها آسیب‌های جدی به ساختار وارد کرده بودند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور یادآور شد: معتقدیم در صورت بروز التهاب و ایجاد فضای آشفته برخی افراد فعال‌تر عمل می‌کنند بنابراین نیاز و لزومی به دستگیری کارگران نبود و باید اجازه می دادند تا این تحصن به آرامی روال خود را طی کند.

به گزارش آنا، 27 اردیبهشت ماه سال جاری حدود 5 هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به خصوصی‌سازی معدن تحصن کردند. این تحصن 39 روزه یکی از طولانی‌ترین اعتراضات صنفی کارگران پس از انقلاب است که در پی آن نیروی انتظامی از روز سه‌شنبه 28 مرداد 9 تن از کارگران معترض شامل امیرحسین کارگران، علی صبری، محمدحسن تشکری، علی‌محمد تشکری، کاظم کارگران، رضا دهستانی، رضا خواجه‌زاده، جلیل کمالی و آقای ایرانی را در پی شکایت کارفرما بازداشت کرده است.

کارگران متحصن به عرضه 28.5 درصد از سهام معدن در فرابورس معترض‌ بودند و اصرار دارشتند فرآیند خصوصی سازی متوقف شود. آنان معتقدند خصوصی سازی به تعدیل نیرو و کاهش دستمزد‌ها منجر خواهد شد زیرا کارفرمای بخش خصوصی به دنبال افزایش تولید با هزینه کمتر و سود بیشتر است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    46 6
    بیچاره کارگر که اسیر دست سرمایه دار هاست...................
  • بهارا از یزد A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    15 21
    هر دم از این باغ بری میرسد. این هم از دسته گل های دولت معتدل خصوصی سازی با چه هدفی ؟کی بشه سال 96 بشه
  • مسعود A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    38 0
    همه میدونن که خصوصی سازی در ایران یعنی فروش مفت سرمایه های این ملت به تعدادی آقازاده و رانت خوار و به خاک سیاه نشستن تعداد زیادی کارگر قشر ضعیف و متوسط که از اونجا ارتزاق میکنند و نهایتا بدلیل بیکفایتی مدیران ، که بادآورده صاحب بیت المال شده اند ، این کارخونه ها تعطیل میشند و عده ای بیکار....من که از شمال ایران هستم هم میدونم که یه بافق و یه معدن سنگ آهن. تعطیلی اونجا یعنی دلهره و اضطراب عده زیادی از خانواده های مهندسین و کارگران و زحمت کشان این مملکت...اگر قصد واگذاری سهام این معدن رو دارید لااقل به کارمندانو کارگران همین معدن اختصاص بدید نه به رانت خواران...
  • بافقي A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    25 3
    گوش كند چرا مسئولين كشورم نشسته اند در اتاقهاي كارشان و بازرسي به اين شهر نميفرستند نكند مثل وزير كار جناب اقاي دكتر رفيعي شب بيايد و ادعا كند ما شب و روز نميشناسيم چرا شب را براي بافق انتخاب كرديد اقاي وزير اگر جرئت داريد شب را براي ميبد واردكان بگذاريد ولي چه كنم وزير است زورش زياد است و مجبورم بگويم باز هم خوش امديد ولي چرا به قولهايتان عمل نكرد چرا نرفتيد فقر و فلاكت اين شهر را ببينيد كه اصفهان با ان عظمتش بوسيله اين معدن اباد شد يزد بواسطه عوارض اين معدن ولي بافق همچون نميدانم اينجا چه بگويم روستا يا ده يا.....نميدانم چرا به مردم اينجا هيچ كس توجه نميكند مگر ما از اين كشور نيستيم هميشه پشت نظام بوده ايم چه در تظاهرات چه در انتخابات و در هر جا كه حضور مردم لازم بود مردم بافق بودند
  • بهارا IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    17 3
    در جواب بافقی باید بگم شما که خودت داری میگی در همه جا حاضر بودی خود شما هم می تونید با وحدت و یک پارچگی حداقل سرنوشت کاری خود رو معلوم کنید اعتصاب رو ادامه بدید انشا ا... خدا کمک کنه تا این قانون ننگین دامن گیر معدن شهرتون نشه