خبرگزاری تسنیم نوشت:

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای اقدام نظامی در زمینه حل و فصل بحران اوکراین ندارد و به دنبال تقابل نظامی با روسیه نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانوستی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تحولات اخیر شرق اوکراین تصریح کرد: ما اقدام نظامی را برای حل و فصل مشکل اوکراین در نظر نمی گیریم. من فکر می کنم این مساله بسیار مهم است که راهکار نظامی برای این مشکل وجود نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش روز گذشته پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که نیروهای ارتش روسیه وارد اوکراین شده اند و ناتو نیز تصاویری را منتشر کرد که مدعی شده بود ارتش روسیه اراضی اوکراین را گلوله باران کرده است. روسیه این اتهامات را مانند سایر اتهامات مطرح شده گذشته در خصوص دخالت در تحولات شرق اوکراین رد کرده است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل تاکنون بیش از 2 هزار نفر در درگیری های شرق اوکراین کشته و بیش از 4950 نفر نیز زخمی شده اند.ارتش اوکراین طی ماه های اخیر عملیات موسوم به مقابله با تروریسم را در مناطق شرقی آغاز کرده است. از آغاز این عملیات تاکنون صدها نفر کشته و هزاران نفر نیز آواره شده اند.

پس از تحولات اخیر اوکراین ناتو حضور نظامی خود در شرق اروپا را به شدت گسترش داده است. روسیه ناتو را متهم کرده است که به بهانه بحران شرق اوکراین به دنبال افزایش نفوذ خود در شرق اروپا و در نزدیکی مرزهای این کشور است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =