واحدمرکزی خبر نوشت:

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه از جدایی طلبان اوکراینی خواست برای نظامیان اوکراین که پس از تصرف شهر راهبردی نووازوفسک ، در شرق این کشور به دست مخالفان ، تحت محاصره قرار گرفته اند ، « دالانی بشردوستانه » ایجاد کنند.
پوتین در بیانیه ای خطاب به « مخالفان نووروسیا » اعلام کرد : « من از مخالفان می خواهم به منظور پیشگیری از قربانی شدن های غیرضروری ، دالانی بشردوستانه برای نظامیان اوکراینی که تحت محاصره قرار گرفته اند ، ایجاد کنند تا این فرصت به آنها داده شود به منطقه عملیاتی عقب نشینی کنند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ، رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه این سربازان اوکراینی پس از « پیروزی چشمگیر (جدایی طلبان) بر عملیات نظامی کیف » در محاصره قرار گرفته اند ، بار دیگر از کیف خواست « درگیری ها را متوقف و آتش بس برقرار کند و با نمایندگان دونتسک مذاکره کند ».
وی همچنین ضمن آنکه از جدایی طلبان طرفدار روسیه خواست به سربازان زخمی کمک های پزشکی ارائه کنند ، گفت روسیه آماده ارائه کمک های بشردوستانه به مردم دونتسک است.
نخست وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک روز جمعه در شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت : « ما با همه احترامی که به رئیس جمهور کشوری که به ویژه از لحاظ روحی به ما کمک می کند قائلیم ؛ آماده ایم دالانی بشردوستانه برای یگان های نظامی اوکراینی تحت محاصره باز کنیم ، به شرط آنکه آنها تسلیحات و تجهیزات خود را به ما بدهند.»
غربی ها و کیف روسیه را به حمایت از جدایی طلبان هوادار روسیه و اعزام نیرو که به ادعای ناتو بیش از هزار نیرو برآورد می شود ، متهم می کنند.
کیف روز پنجشنبه اعلام کرد « نیروهای روسی » روز گذشته کنترل شهر مرزی راهبردی نووازوفسک (با 11 هزار نفر جمعیت) در 100 کیلومتری جنوب مقر مخالفان دونتسک به دست گرفته اند. این عقب نشینی قابل توجهی برای نیروهای مسلح اوکراینی به شمار می رود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =