مهر نوشت:

رخشان بنی اعتماد که با فیلم «قصه‌ها» در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز حضور دارد در کنفرانس مطبوعاتی فیلمش با انتقاد از تحریم‌هایی که غرب بر کشور ایران تحمیل کرده است، عنوان کرد اگر اطمینان نداشته باشم فیلمم در کشورم به نمایش درمی‌آید، در هیچ جشنواره خارجی آن را نمایش‌ نخواهم داد.

آسوشیتدپرس نوشت: فیلم «قصه‌ها» جدیدترین ساخته رخشان بنی‌اعتماد پنجشنبه ۶ شهریور ماه در دومین روز از جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. بر همین اساس رخشان بنی اعتماد، حبیب رضایی و پیمان معادی دیروز در جشنواره فیلم ونیز در برابر دوربین عکس‌ها ایستادند و به عنوان نمایندگان سینمای ایران عکس گرفتند.

هفتادو یکمین جشنواره ۱۱ روزه فیلم ونیز که از چهارشنبه ۵ شهریور ماه کلید خورد، فیلم‌هایی از سینمای ایران را نیز به نمایش می گذارد.

جیل لاولس نویسنده آسوشیتدپرس می‌نویسد: برای شخصیت‌هایی که در فیلم «قصه‌ها» خلق شده‌اند، روزگار سخت است. برای کار، حقوق کمی پرداخت می‌شود و قیمت ها بالا هستند و اعتیاد زندگی جوان‌های زیادی را تهدید می‌کند.

«قصه‌ها» یکی از ۲۰ فیلمی است که در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز برای دریافت شیر طلایی این جشنواره رقابت می‌کند. این فیلم مجموعه‌ای از سکانس‌هاست که بر مبنای قصه‌های مختلف شکل گرفته‌اند و در خلال آن‌ها زندگی در تهران تصویر می‌شود، زندگی افرادی چون رانندگان تاکسی زیر بار بدهی، بازنشستگان کم درآمد و ناتوان و کارگران بیکار کارخانه‌ها.

«قصه‌ها» هر چند دلیل این مشکلات را بیان نمی‌کند، اما کارگردان خواسته است تا از ورای این قصه‌ها از رنجی که با تحریم‌هایی که به دلیل برنامه هسته‌ای ایران بر زندگی مردم عادی تحمیل شد، بگوید.

بنی اعتماد در کنفرانس مطبوعاتی فیلم گفت: موقعیت اقتصادی ایران سخت است و همه این سختی‌ها برای تحریم‌های اقتصادی غرب است که در عمل به ضرر مردم کشور شده است.

وی افزود: کودکانی که به بیماری‌های سختی چون سرطان واسکلروز مبتلا هستند از پیامد تحریم‌هایی که غرب به ایران تحمیل کرده رنج‌ می‌برند. واقعا دلم می‌خواهد شاهد برداشتن این تحریم‌ها باشم. یک نفر باید پاسخی برای مردم ایران داشته باشد.

جیل لاولس نویسنده آسوشیتدپرس درباره بنی اعتماد می‌نویسد: ‌بنی اعتماد یکی از کارگردان‌های مهم زن ایران است و فیلم «قصه‌ها» تمرکز زیادی روی زنان دارد و از شخصیت‌هایی بهره می‌گیرد که بسیاری از آن‌ها از فیلم‌های قبلی او می‌آیند و طیف گسترده‌ای از مستمری‌بگیران و بازنشستگان تا زنان خیابانی، پزشکان و کارمندان آسایشگاه زنان را در بر می‌گیرند.

«قصه‌ها» در خیابان‌ها، خانه‌ها و اتومبیل‌های شهر تهران فیلمبرداری شده و کارگردان می‌گوید: نمی‌شود گفت این فیلم زیرزمینی ساخته شده است. این فیلم با مشکلات و سختی‌های یک تولید عادی ساخته شده است. اما لذت فیلم ساختن در سختی‌های آن است.

بنی اعتماد همچنین در کنفرانس مطبوعاتی فیلم گفت: اگر اطمینان نداشته باشم که فیلمم در کشورم به نمایش درمی‌آید، در هیچ جشنواره خارجی آن را نمایش‌ نخواهم داد.

قصه‌ها قرار است پاییز در ایران اکران شود.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =