سازمان بهداشت جهانی می‌گوید شیوع ویروس مرگبار ابولا در غرب آفریقا پیش از آنکه کنترل شود، ممکن است بیش از ۲۰ هزار تن را آلوده کرده باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به گفته این سازمان بین المللی شمار مبتلایان ممکن است چهار برابر ۳۰۰۰ نفری باشد که در حال حاضر رسما به ثبت رسیده اند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین از شرکت های هواپیمایی خواسته است که پروازهای "مهم" خود در منطقه را از سر بگیرند زیرا منع سفر، تلاش ها برای مقابله با گسترش اپیدمی را به خطر انداخته است.

تاکنون ۱۵۵۲ نفر در لیبریا، سیرالئون، گینه و نیجریه بر اثر ابتلا به ابولا جان خود را از دست داده اند.

بروس ایلوارد، دستیار مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، با اشاره به دستورالعملی که این سازمان برای مقابله با شیوع ابولا منتشر کرده، گفت در برخی مناطق "شمار واقعی موارد ابتلا می‌تواند دو تا چهار برابر مواردی باشد که تاکنون گزارش شده اند."

به گفته این مقام سازمان بهداشت جهانی امکان ابتلای ۲۰ هزار نفر به ابولا، "موضوعی است که تاکنون کسی انتظار آن را نداشته است."

منبع : بی بی سی 

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    4 0
    ز راههای انتقال عفونت بین انسانها، تماس مستقیم با خون و ترشحات بدن فرد آلوده است که معمولا در بین اطرافیان بیمار که سعی در نگهداری و پرستاری او دارند، رخ میدهد. یکی دیگر از راههای شایع گسترش این ویروس انتقال آن در بین بیماران و کارکنان یک بیمارستان یا درمانگاه است.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    4 0
    سلام راه انتقال بیماری تماس مستقیم با خون وترشحات بیمار است لذا بارعایت نکات حفاظت فردی جای نگرانی نیست بیشتر پرسنل مراکز بهداشتی درمانی در معرض خطر می باشند که آنها هم با استفاده از ماسک وعینک ودستکش و... باید مراقب باشند