واحد مرکزی خبر نوشت:

مقامات وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون ، روز پنجشنبه اعلام کردند این کشور به شرق اروپا تانک و نیرو اعزام می کند.

این منابع اعلام کردند به منظور اطمینان دادن به متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، که از حمله روسیه به اوکراین نگران هستند، آمریکا تانک و نیرو به شرق اروپا اعزام می کند.
سرهنگ دوم ونسا هیلمن، سخنگوی پنتاگون، تصریح کرد حدود 600 نظامی تیپ یکم لشکر یکم سواره نظام قرار است در ماه اکتبر در لهستان و کشورهای منطقه بالتیک به منظور شرکت در تمرین هایی با اعضای ناتو مستقر شوند. این نیروها جایگزین چتربازان تیپ 173 هوابرد خواهند شد.
این منبع افزود استقرار این نیروها برای یک دوره سه ماه خواهد بود و این تمرین ها واحدهای کوچک و آموزش فرماندهی را شامل خواهد شد.
بر خلاف تیم هایی که این نیروها قرار است جایگزین آنها شوند، نظامیان این تیپ به «اسب های آهنین»‌ معروفند و مقر آنها در فورت هود در تگزاس در جنوب آمریکا است و با تانک های ام وان آبرامز و خودروهای پیاده نظام مستقر خواهند شد.
ارتش آمریکا مجموعه تمرین هایی را در مرزهای شرقی کشورهای عضو ناتو به منظور اطمینان دادن به متحدان خود که از حمایت روسیه از جدایی طلبان طرفدار روسیه در اوکراین نگران هستند، سازماندهی کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، آمریکا همچنین هواپیماهای شکاری اف شانزده به لهستان اعزام و در ماموریت های هوایی مشترک بر فراز کشورهای منطقه بالتیک شرکت کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =