تسنیم نوشت:

 ارتش آلمان ظاهرا برای زمینه سازی به منظور ارسال تسلیحات برای عراق و کمک به نیروهای عراقی در مبارزه با تروریست های داعش شش نیروی نظامی به اربیل اعزام کرده است.
به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، ارتش آلمان شش نیروی نظامی به عراق فرستاده است تا در مبارزه با تروریست های داعش کمک کنند. ماموریت آن ها این است که جلیقه نجات توزیع کرده و برای ارسال سلاح احتمالی به عراق زمینه لازم را فراهم کنند.

هفته نامه اشپیگل در ادامه نوشت که هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده که آیا آلمان سلاح برای مبازه با تروریست های داعش به عراق ارسال می کند. البته اولین گام در این راستا برداشته شده است. ظاهرا به منظور هماهنگی برای ارسال سلاح احتمالی به عراق ارتش آلمان شش سرباز آلمانی را به اربیل عراق اعزام کرده است.

ظاهرا در هماهنگی با وزارت امور خارجه یک رابط نظامی در کنسولگری اربیل عراق راه اندازی شده است که این شش نیروی نظامی شامل این رابط نظامی می شوند.

این نیروهای آلمانی ظاهرا باید در توزیع کالاهای کمکی غیر نظامی و در راستای ارسال سلاح احتمالی به عراق کمک و همکاری کنند. به نوشته اشپیگل اولین محموله تجهیزات نظامی برای حمایت از کردهای عراق در برابر تروریست های داعش تدارک دیده شده که عبارت است از 4 هزار جلیقه، 4 هزار کلاهخود، 700 دستگاه بی سیم و برخی تجهیزات نظامی دیگر که قرار است در روزهای آینده از لایپزیک به اربیل ارسال شود.

ارتش آلمان قرار است روز یکشنبه تصمیم نهایی برای ارسال سلاح به عراق را بگیرد. پارلمان آلمان در دوشنبه آینده در نشستی ویژه به این مسئله خواهد پرداخت و احتمالا یک رای گیری در این باره وجود خواهد داشت. این رای گیری تنها ارزش نمادین داشته و دولت آلمان می تواند در این راستا به تنهایی تصمیم بگیرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کورباطن US ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    9 2
    همین شش تا کم بودند. دیگه داعشی ها باید برن عزا بگیرن
  • بی نام RO ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    14 1
    آزمايشگاه خوبيه همه دارن جديدترين فناوري ها شونو تو منطقه امتحان ميكنن . بي دغدغه ، بي سئوال جواب ...
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    11 0
    خسته نباشید
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    2 1
    چاه نفت وبخور بخور .قطر هم داره با چاه نفت ایران حال می کنه روسیه هم ان طرف جولان میده . افغانستان هم داره پسر عموی کرزی اگر نشه کار ها جور نمیشه .خلاصه داغون داغون منطقه .الهی دامن خودشون هم بگیره که مردم را اواره کردنند .این اوبامانا مرد .