قیمت دلار در هفته ای که سپری شد روزهای آرامی را پشت سر گذاشت تا یک هفته آرام دیگر برای این ارز معتبر جهانی در بازار ایران رقم خورده باشد.

قیمت دلار که تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم پی در پی خبرسازی می کرد این روها شرایط آرام و کم نوسانی را سپری می کند. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین دلار در ابتدای هفته جاری قیمتی در سطح 3100 تومان داشت اما به یکباره در روز یکشنه 30 تومان افزایش پیدا کرد. 

این افزایش قیمت دلار در روز دوشنبه میزان 10 تومان جبران شد به طوریکه قیمت این ارز با کاهش 10 تومانی همراه بود. گفتنی است به اعتقاد بسیاری از فعالان بازار ارز این افزایش 30 تومانی قیمت دلار و به دنبال آن کاهش 10 تومانی به دلیل افزایش تقاضای دلار در روز یکشنبه اتفاق افتاد.

افزایش تقاضایی که منجر به رشد قیمت دلار شد و در روز دوشنبه شد با فروکش شدن تقاضا بار دیگر تغییر مسیر داد و روند نزولی به خود گرفت. 

اگرچه برخی اعتقاد دارند بازار رز به شدت تحت تاثیر شایعه سازی هایی که صورت می گیرد به هم می خورد اما تحلیل گران بازار بر این باور هستند از آنجه که عوامل واقعی اثر گذار بر قیمت دلار ثبات پیدا کرده است، چندان شایعات در جریان آن اثر گذار نخواهد بود.

بر این اساس آنان اعتقاد دارند که قیمت دلار تحت تاثیر به ثبات رسیدن عوامل موثر در قیمت آن به شرایطی پایدار رسیده و شایعه سازی تاثیر بسزایی در بر هم زدن ثبات موجود نخواهد داشت.

اتفاقی که در هفته جاری به وقوع پیوست و شایعات موجود در رابطه با افزایش قیمت دلار چندان به واقعیت نرسید و فقط تحت تاثیر افزایش سفرهای خارجی در آخرین ماه تابستان قیمت دلار مقداری افزایش پیدا کرد. افزایش قیمتی که بخشی از آن با کاهش قیمت جبران شد. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    3 0
    شایعه را دلالان درست میکنند که بیشتر سود کنند آگاه باشید