فارس نوشت:

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه باید قفل ازدواج جوانان را شکست، گفت: در امر ازدواج به یک خط‌شکن نیاز داریم تا بتوانیم ازدواج آسان را در خانواده‌ها نهادینه‌سازی کنیم.

به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد و در جمع کارگروه‌های علمی اساتید بسیج اظهار کرد: باید قدمی برای جوانان برداشته شود و رابطه تنگاتنگی اساتید با جوان‌ها در دانشگاه‌ها داشته باشند.

وی افزود: آیت‌الله ستوده یک روز سرکلاس درس دیر حاضر شدند که از شاگردانشان عذرخواهی کردند و گفتند که همسرشان به رحمت خدا رفته است ولی به دلیل اینکه نباید کلاس درس تعطیل شود در کلاس حاضر شدم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: درحال حاضر دانش‌آموزان مقطع راهنمایی از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان بیشتر به نماز علاقه دارند و همین وضع در دانشگاه‌ها هم وجود دارد.

قرائتی در ارتباط با وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: پوشش دختران در دانشگاه باید مناسب باشد و باید نسبت به این مسئله حساس بود.

وی با بیان اینکه روحانیون مساجد را فراموش نکنند، افزود: روحانیون ما به دلیل اینکه در دانشگاه تدریس می‌کنند نباید کار اصلی خودشان که تبلیغ دین است را فراموش کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: امروز قرآن برای دختر چه دارد؟ دختر در قرآن، اولی‌الالباب است ولی در جامعه مطرح می‌شود که دختر ناقص‌العقل است.

وی با اشاره به تفسیر آیه «ؤ بالوالدین احسانا» تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که با مردم با عدل و احسان رفتار کنید ولی نسبت به رفتار با پدر و مادر می‌فرماید فقط با احسان رفتار کنید؛ آیه بالوالدین احسانا ۱۹ نکته علمی دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =