خبرگزاری تسنیم:

منابع مطبوعاتی اعلام کردند رئیس جمهور یمن موافقت اولیه خود را با برخی مطالبات حوثی‌ها بر اساس نامه عبدالمالک حوثی اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه محلی الشارع یمن از موافقت اولیه عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور با شرایط و مطالبات عبدالمالک الحوثی خبر داد که مهم‌ترین آن‌ها کاهش قیمت مشتقات نفتی بود.
این روزنامه یمنی به نقل از منابع خود نوشت که منصور هادی دکتر محمد زمام وزیر امور مالی را مأمور کرده تا گزارشی را در مورد یارانه‌هایی که دولت باید در صورت کاهش قیمت نفت و نفت گاز سالیانه پرداخت کند، تهیه نماید.
این روزنامه افزود که الان بحث تعیین نخست‌وزیر جدید مطرح شده است و برخی اسامی نیز وجود دارد. دکتر أحمد عبید بن دغر، عبد القادر هلال، أحمد الکحلانی، علی محمد مجور و محمد عوض همام رئیس بانک مرکزی یمن تعدادی از این گزینه ها هستند.
بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد راه حل مشکلات یمن نزدیک است و ممکن است تصمیم کاهش 500 ریالی از قیمت نفت و نفت گاز به زودی صادر شود.

روزنامه البیان امارات نیز امروز به نقل از منابع بلند پایه یمنی اعلام کرد که تلاش های «جمال بن عمر» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن باعث نزدیکی زیادی بین حوثی‌ها و رئیس جمهور این کشور شده است.
بر اساس این گزارش قرار است دولت شراکت ملی در یمن تشکیل شود که حوثی‌ها تعدادی از وزیران را انتخاب خواهند کرد.
هفته گذشته مردم یمن در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور و به دعوت عبدالملک الحوثی رئیس جنبش انصار الله دست به تظاهرات زدند.
روز جمعه گذشته بعد از اینکه دولت یمن به درخواست معترضان پاسخ نداد آنها مرحله دوم اعتراض را با برپایی چادر در مراکز اصلی صنعا پایتخت این کشور ادامه دادند.
معترضان یمنی می‌گویند در صورتی که بازهم دولت به خواسته‌های آنها پاسخ ندهد دامنه اعتراضات را گسترده‌تر خواهند کرد. رهبر حوثی های یمن از مردم این کشور خواسته بود عصر امروز برای تداوم انقلاب و نیز در حمایت از پیروزی ملت فلسطین به خیابانها بیایند.

بر اساس گزارش‌های خبری، انقلابیون یمنی به این فراخوان لبیک گفته و در مناطق مختلف صنعا تظاهرات کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =