نسیم نوشت:

محمدهاشم بت‌شکن مدیر عامل بانک مسکن اظهار داشت: براساس مکاتبات صورت گرفته بین بانک مرکزی و وزارت مسکن و شهرسازی در خصوص پرداخت ۵۰ درصد قیمت مسکن به اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه با رعایت الگوی مصرف ساخت و نیز استطاعت افراد در پرداخت اقساط، ساز وکارهای اجرای این طرح در حال تدوین می‌باشد.

وی برخی شرایط در نظر گرفته شده برای اعطای اینگونه تسهیلات را شامل واحدهای با متراژ حداکثر ۷۵ متر و با بکارگیری از تکنولوژی ساخت به شیوه مناسب و استاندارد و نیز واحدهای حداکثر ۳ سال ساخت برشمرد.

وی پیش‌بینی کرد در فاز اول، بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی دولتی پیشروی اجرای این طرح باشد.

مدیرعامل بانک مسکن تأکید کرد: همه کارکرد این صندوق به دو عامل وجوه پس انداز آحاد مردم و تأمین کسری از محل بودجه عمومی بستگی دارد.

بت شکن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأمین مالی هفت میلیون واحد از مجموع ۲۱ میلیون واحد مسکن ساخته شده توسط بانک مسکن خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از نظام تأمین مالی مسکن کشور پس از انقلاب سهم این بانک بوده است.

وی گفت: بانک مسکن به عنوان بزرگترین بانک تخصصی کشور قصد دارد با استفاده از تجهیز و تخصیص منابع، بهترین خدمات را به مشتریان ارائه نماید.

مدیر عامل بانک مسکن گفت: اعطای تسهیلات خرد بصورت بلند مدت و قرار دادن ملک بعنوان وثیقه تسهیلات باعث شد تا این بانک کمترین مطالبات معوق در نظام بانکی را دارا باشد.

وی رقم مطالبات معوق بانک مسکن را کمتر از ۲ درصد اعلام کرد.

بت شکن در پایان سخنان خود از رونمایی صندوق های سرمایه گذاری زمین و مسکن در هفته آینده خبر داد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران . ت A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    3 1
    آیاد در ضمن به همین دلیل کمترین وام را نیز ندادید؟
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 0
    باید به ساختمانهای تا ده سال وام داد
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    شايد يك دليل ديگر آن باشد كه بيشترين دريافت كنندگان وام اين بانك، مردم عادي هستند. چون اين مردم نمي توانند كلاهبردار باشند و كلاهبرداران بزرگ را بايد بين رانت خواران جستجو كرد.