العالم نوشت:

فرمانده گروه‌های مسلح جبهه ترکمان‌های عراق اعلام کرد که پس از دستگیری 3 تن از عناصر داعش، مشخص شد که آنان از عناصر سرویسهای جاسوسی ترکیه هستند.

 

 

به گزارش سایت عراقی "وای نیوز"، "نهاد یالنیز" با انتشار تصاویر دستگیر شدگان در سایت خبری "کردستان 24" آنان را با حروف اختصاری "م.ی"، "إ.چ" و "ک.ش" معرفی کرد.
یالنیز خاطرنشان کرد؛ "م.ی" که گذرنامه دیپلماتیک همراه دارد، در اعترافاتش گفته است که نیروهای ترکمان را هدف گلوله قرار می‌داد.
فرمانده گروه‌های مسلح جبهه ترکمان‌های عراق اظهار داشت که اعترافات این فرد را به دادگاه جنایات جنگی ارائه خواهد داد.
یالنیز گفت: جاسوسان ترک دستگیر شده اعتراف کرده‌اند که سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه تحرکات ارتش عراق را از طریق ماهواره ترکیه‌ای "جوکتورک2" کنترل می‌کنند و این اطلاعات را در اختیار سرکردگان داعش قرار می‌دهند.
وی یادآور شد که ترکیه با داعش توافق کرده است که هر بشکه نفت عراق را 30 دلار از این گروه خریداری کند و در مقابل به داعش سلاح، غذا و دارو بدهد.
یالنیز اظهار داشت که یکی از جاسوسان ترکیه‌ای به نام "ا.چ" مجروح شده است و همچنین پس از تحقیقات به عمل آمده از "ک.ش" مشخص شد که وی به عربی سخن می گوید به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر، در اختیار نیروهای اطلاعاتی عراقی قرار گرفت.

52261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آخ A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    68 14
    اینقدر سوخت در ترکیه گرونه که بخاطرش دست به هر کثافت کاری میزنن بعد ما بهشون گاز ارزون میدیم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    69 19
    مرگ بر اردوغان و ترکیه، همدستان داعش.
    • حسینی از اردبیل A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      11 19
      یعنی چی مرگ بر ترکیه؟ خجالت داره والا
    • بدیع الزمان EU ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      3 9
      سران متوهم ترکیه بیخود تلاش میکنند و با حماقتی که مخصوص این کشور هست دیر یا زود به همراه هم مسلک های وهابیون شون رسوا میشند......اینها بودند که از همین گروهها در سوریه حمایت میکردن و با حماقتی که تنها مخصوص این کشور هست اولین بار شمشیر را برای اسد از رو بستند مردمش رو اواره کردند به زنان و دختران سوری تجاوز و سپس انها رو به فروش رساندید ... ت
  • بیکار US ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    25 16
    «تصویر 3 جاسوس ترکیه‌ای»؟ شما هم ما را گرفتی اید آ؟ درسته اون وسطیه یه خورده چاق و چله است ولی نمیشه سه نفر حسابش کرد مگر اینکه بگید اون دوتا مامور امنیتی کنارش هم جاسوسا هستند که منطقی به نظر نمی آید که شما صورتشان را اون جوری محو کنید. تیتر اصلی این حبر باید می بود: «شناسایی دو تن از افراد هاله نوری حاضر در سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل». همه هم باور می کردند
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    56 15
    این ترکیه تو قضیه داعش دست عربستان و قطر از پشت بسته دیگه.
  • فرشید A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    43 18
    حمایت ترکیه از ترکمنهای شیعه عراق مشخصه دروغه انگار ترکیه و بخصوص اردوغان خر مغز با اون نخست وزیر بوزینه اش دواوود اووغلو انگار هنوز تو تاریخ مونده اند و تو فکر برپایی امپراطوری عثمانی گیر کرده اند انگار که این مناطق عراق سوریه اردن و ... فاقد جمعیت هستند و غیرت ندارند تا جلوی این ترکهای کافر حیله گر دغل باز را نگیرند اردوغان به شما سفارش می کنم یک نگاهی به سرگذشت قذافی بیندازی چون ممکنه برای شما هم پیش بیاد ملتهای منطقه فهمیده اند این حوادث منطقه داعش جبهه النصره و... از کجاها آب می خوره اول از ترکیه عربستان قطر و... اردوغان اگه خیلی عرضه داری برو یه کردهای خودت برس که در صورت استقلال کردها این کشوری که تو دستت داری هم 70درصدش از دستت می ره مرگ بر آتیش بیار معرکه ترکیه کافر
    • حسینی از اردبیل A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      17 6
      خر مغز؟ بوزینه؟ خبر از تو بعید بود
    • حسینی دولت آبادی از قزوین RO ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      14 14
      اصل حرفت درسته . ولی فحاشی چرا ؟ دو خط با نزاکت بنویسی اثرش از صد خط فحش بیشتره . اینطوری خودت رو سبک میکنی . موفق باشی .
  • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    12 19
    تركيه تو فكر قدرت طلبى تو منطقه است بايد تمام كشورها جلوى تركيه رو بگيرند