فارس نوشت:

فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان ضمن استعفا از سمت خویش، احتمال افزایش حملات طالبان در ۲۰۱۵ را بالا دانست.
به گزارش  استارنیوز ژنرال «جوزف دانفورد» فرمانده نیروی دریایی  آمریکا در افغانستان از مقام خود استعفا داد. دنفورد بن‌بست ایجاد شده در انتخابات افغانستان را از مهم‌ترین موانع پیشبرد برنامه تعلیم نیروهای نظامی افغانستان خوانده و حل و فصل بحران‌های سیاسی را لازمه پیشرفت نظامی دانست.

این فرمانده آمریکایی افزود: ‌پس از خروج نیروهای آمریکا از افغانستان در سال آینده، طالبان حملات جدید خود را آغاز خواهد کرد. وی مدعی شد که بحران سیاسی موجود در افغانستان فرصت را در اختیار طالبان قرار می‌دهد که به شدت حملات خود بیفزاید.

بنا بر گزارش استارنیوز با کناره‌گیری دنفورد، ژنرال « جان کمپل» جایگزین وی شد. دوران تصدی دنفورد مغایر با تحولات گسترده‌ای در افغانستان بود. در این دوران اوباما اعلام کرد که قصد دارد تعداد نیروهای آمریکا در افغانستان را کاهش دهد. انتخابات افغانستان نیز در دوران ماموریت وی در افغانستان برگزار شد.

در ششم آوریل انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان برای تعیین جایگزین «حامد کرزای» برگزار شد. دو طرف رقیب در این انتخابات «عبدالله عبدالله» وزیر امور خارجه پیشین و « اشرف غنی احمدزی» بودند.

هیچ یک از دو طرف نتوانستد در دور اول انتخابات حداکثر لازم برای تصدی پست ریاست‌جمهوری را به‌دست آورند. بدین ترتیب انتخابات به دور دوم کشید. در دور دوم بنا بر اعلام مقامات برگزار کننده اشرف‌زی اکثریت را به‌دست آورد. با این حال عبدالله عبدالله با اعتراض به نتایج انتخابات خواهان بازشماری آراء شد. روند شمارش مجدد آرا همچنان در جریان است و طولانی شدن این ماجرا بحران سیاسی در افغانستان را تشدید کرده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =