جعفر والی می‌گوید این روزها حالش بهتر شده و در حال فراهم کردن مقدمات اجرای نمایش خود است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جعفر والی، که چندی پیش به دلیل مشکلات جسمی در بیمارستان بستری شده بود، این روزها بعد از گذراندن دوره بیماری، به فکر اجرای نمایشی است که پیش از بیمار شدن خیال به روی صحنه بردن آن را داشت.

«آی باکلاه، آی بی‌کلاه» اثر غلامحسین ساعدی، نمایشنامه‌ای است که قرار است جعفر والی آن را به روی صحنه ببرد. او در این‌باره می‌گوید: «کمی نگرانم. دیروز آقای طاهری مدیر مرکز هنرهای نمایشی زنگ زدند و من به ایشان گفتم، از کار عقب هستم، اما او مرا دلداری داد و گفت عقب نیستی.»

والی ادامه می‌دهد: «بهرحال شروع قضیه کمی مشکل است چون آدم‌ها این روزها خیلی وقت ندارند. یک زمانی بود که ما گروه تئاتری داشتیم و قبل از این که نمایشنامه نوشته شود، می‌دانستیم که با چه کسانی می‌خواهیم کار کنیم. اما حالا این طور نیست.»

این کارگردان پیشکسوت با همان طنز همیشگی درباره گرفتاری‌های کاری بازیگران می‌گوید: «جالب این جاست که همه هنرپیشه‌ها بیکارند ولی همچین که به سراغ‌شان می‌روی می‌بینی همه گرفتارند.»

او مشکل اصلی را خود وضعیت کلی تئاتر می‌داند: «در تئاتر یا پول نمی‌دهند یا دیر دستمزدها پرداخت می‌شود. به‌هرحال بچه‌ها اذیت می‌شوند. در تلویزیون و سینما این طور نیست. طرف پنج دقیقه بازی می‌کند به اندازه کار در یک نمایش حقوق می‌گیرد اما تئاتر این طور نیست. تئاتر رفت‌وآمد دارد، بالا و پایین دارد و واقعا کار سختی شده است. نه تنها در ایران که همه جای دنیا کار تئاتر سخت شده و به همین خاطر شاید اشتیاق برای کار کردن تئاتر در بعضی‌ها وجود نداشته باشد.»

والی همچنان معتقد است که برای اجرای نمایشنامه ساعدی باید ابه ترکیبی از بازیگران جدید و قدیم دست پیدا کند، اما: «متاسفانه علی نصیریان بازی در این نمایش را قبول نکرد. یعنی بعد از آن ماجرای «تانگوی تخم‌مرغ داغ» که به خاطرش مجبور شد به دادگاه برود، می‌گوید دیگر هیچ وقت پایش را روی صحنه نخواهد گذاشت. اما بهرحال، من در تلاشم که بازیگران مورد نظرم را برای این کار دعوت کنم.»

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =