علما و بزرگان دین اهتمام خاصی نسبت به زیارت مستمر این بانو داشتند

خبرگزاری حوزه نوشت:

آیت الله رضا استادی، صبح امروز در آیین خطبه خوانی خادمان حرم کریمه اهل بیت(س) و آغاز جشن های دهه کرامت، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: امام موسی کاظم علیه السلام دارای فرزندان زیادی بودند که بعد از امام رضا علیه السلام، کسی جایگاهی مانند حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را نداشت.

وی با بیان این که امامزادگان از یک سو تحت الشعاع پدران خود بودند و از سویی تحت نظر حاکمیت طاغوت، تصریح کرد: در عین حال در رابطه با کرامات کریمه اهل بیت(س) روایات فراوانی وجود دارد و موجب گشته جایگاه خاصی در بین اهل بیت علهیم السلام و شیعیان داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به برخی عنایات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به بزرگان شیعه و حوزه، گفت: علما و بزرگان دینی در تاریخ اهتمام خاصی نسبت به زیارت مستمر این بانو داشتند.

وی، تشکیل حوزه های علمیه در قم را از برکات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دانست و خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله شیخ عبد الکریم حائری، حوزه علمیه قم را در جوار حرم مطهر این بانوی باکرامت ایجاد کرد و همین همجواری، برکات زیادی را برای حوزه به همراه داشته است.

آیت الله استادی در ادامه به ذکر کراماتی از حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در احوال بزرگان حوزه پرداخت و افزود: بزرگانی از جمله ملاصدرا، زمانی که با مسائل و مشکلاتی در عرصه علمی داشت، به قم و حرم این حضرت مشرف می شدند و پاسخ سؤال خود را به دست می آوردند.

وی با بیان این که وقتی ما به این بانو عرض ادب می کنیم، باید ببینیم حضرت از ما چه انتظاراتی دارد، ادامه داد: امروز کشور ما کشوری اسلامی است، از این رو انتظارات زیادی از این کشور وجود دارد و همگان توجه خاصی به آن دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: در این کشور اسلامی، مشهد و قم باید نسبت به دیگر شهرها تفاوت زیادی داشته باشند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی اسلامی، گفت: اگر قرار است سبک زندگی ما اسلامی باشد، باید خیابان ها، تفریح گاه ها و... متفاوت از دیگر شهرها و کشورها باشد.

آیت الله استادی، قم را حرم اهل بیت علیهم السلام معرفی کرد و ابراز داشت: اگر قم حرم اهل بیت علیهم السلام است، باید اقتضائات آن را نیز تأمین کنیم. قم باید از نظر دین و دیانت در سراسر کشور الگو باشد.

امام جمعه قم افزود: درست است که امروز قم تفاوت هایی از نظر دینی و فرهنگی با دیگر شهرها دارد، ولی نباید به حداقل ها اکتفا نمود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه خطاب به خادمان بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: کار خوب از هر کسی خوب است و کار بد از هر کسی بد است، ولی این مسئله نسبت به خادم کریمه اهل بیت(س) شدت بیشتری دارد.

وی افزود: موقوفات حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها جزو بیت المال است، باید بیت المال را حداقل مانند اموال شخصی بدانیم؛ این نمی شود که شخصی از یکی از موقوفات استفاده کند ولی اجاره آن را ندهد.

آیت الله استادی همچنین رسانه های استان قم را منتسب به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دانست و گفت: اگر رسانه ها در قم آن گونه که باید، انجام وظیفه نکرده و یا خدای ناکرده خلاف وظیفه عمل نمایند، ناپسند تر است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =