مدیر عامل راه‌آهن گفت: قیمت بلیت قطارهای مسافری از مهرماه افزایش می‌یابد.

بر اساس گفته های مدیر عامل راه‌آهن قیمت بلیت قطارهای مسافری از مهر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محسن پورسید آقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی در یک نشست خبری به مناسبت هفته دولت حاضر شد و در رابطه با آخرین وضعیت ناوگان ریلی کشور توضیح داد. 

بخش هایی از اظهارات محسن پورسید آقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه آمده است: 

* قیمت بلیت‌های قطارهای مسافری از مهرماه افزایش می‌یابد و این افزایش بسته به نوع و مدل قطار متفاوت است.

* تعداد مسافران ریلی در پنج ماهه ابتدای امسال کاهش سه درصدی داشته است.

*با توجه به خارج شدن چهار قطار مسافری از خطوط ریلی کشور به دلیل پایین‌ بودن کیفیت خدمات‌دهی آنها، میزان مسافران جابجا شده در پنج ماهه نخست سال سه درصد کاهش یافت.

* البته در راه‌آهن برنامه‌ریزی کرده‌ایم با نگاه ویژه به افزایش کیفیت‌ها این رقم را بار دیگر مثبت کرده و با رساندن تعداد مسافران به 27 میلیون نفر تا پایان سال رشد پنج درصدی داشته باشیم.

*9000 کیلومتر خط جدید راه‌آهن در سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شده این در حالی است که با بودجه فعلی دولت تنها می‌توان سالانه 300 کیلومتر ریل جدید بسازد؛ از این‌رو راه‌آهن تلاش کرده مسیر‌های دارای اولویت خود را به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کند تا این شرکت در نخستین مراحل نسبت به ساخت آنها اقدامات لازم را صورت دهد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    22 0
    فقط بلندن قیمتها رو ماه به ماه بیشتر کنن هیچکس هم صداش در نمیاد در عوض خدمات و کیفیت ماه به ماه کمتر میشه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    12 0
    بابا چند بار تو سال گرون میکنید؟فکر کنم دفعه سوم باشه
  • حسین A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 0
    نگاهی که به امار بیندازیم به راحتی متوجه میشویم که بلیط قرار به صورت متوسط در دو سال گذشته 2 الی 2.5 برابر شده..... ولی امکانات، زمان سفر، و خیلی از مسائل دیگر همچنان به قوت خود طی طریق میکنند.
  • عباس A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    2 0
    حدوداً 2 ماه پيش مديرعامل راه آهن روي بليت ها ميانگين 3000 تومان تحت عنوان خدمات ايستگاهي اضافه نمودند و هر ماهه فكر كنم مبلغي معادل 32 ميليارد تومان از جيب مردم كسر شده و به جيب مديرعامل راه آهن ريخته مي شود. حالا هم كه بزرگوارانه مي خواهند مجدد قيمت بليت افزايش يايد؟ هر افزايش قيمتي حتماً بايستي با افزايش خدمات باشد ولي قطارهايي كه هيچ نظارتي در آن وجود ندارد تاخيرهاي چند ساعته، تهويه هاي نامطلوب ، خدمات نامطلوب، عدم كاهش زمان مسافيرت 1416 ساعته متوسط، با كدامين منطق اخلاقي و انساني و شرعي و عرفي ميخواهيد بليت را گران كنيد گويا تمامي نهادهاي نظارتي خود را به خواب زده اند. از دولت تدبير و اميد بعيد است چنين كساني بر مسند باشند
  • عبدالرضاشریفی A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    ماافرادکم درامدوضعیف دل ماخوش بودکه سالی یکباربه پابوس امام رضا بریم ولی به سلامتی شیبهای ناملایمی که دردوره مدیریت جدید به نرخ بلیط قطارها دادن ماراازاین نعمت محروم کردن اقایان احسنت به مرام ومحبتتان به امامتان که مارا به این صورت محروم کردید بلیط یک کوپه 6نفره ازاهواز به مشهدامسال تقریبایک میلیون تومان شده دوسره بالای یک میلیون تومان که درسالهای گذشته پاینترازپانصدتومان بود اینهم تدبیرراه اهن وامیداست که بما کم درامدهاست