فارس نوشت:

اسماعیل هنیه نخست وزیر سابق دولت قانونی فلسطین و عضو بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از پیروزی بزرگ مقاومت در عرصه مذاکرات آتش بس خبر داد.
‌شبکه المیادین در خبری به نقل از هنیه در پایگاه اینترنتی خود نوشت:‌ ما در آستانه تفاهمات سیاسی هستیم که نتیجه پایداری ملت فلسطین و عملکرد مقاومت است.

سخنان نایب رئیس دفتر سیاسی حماس دقایقی پس از پایان مذاکرات آتش بس در قاهره و از طریق شبکه ماهواره الاقصی وابسته به حماس اعلام شد.

شبکه المیادین در خبر دیگری به نقل از حماس ضمن تایید توافق برسر اتش بس با اسراییل ان را پیروزی مردم فلسطین خواند.

این شبکه ماهواره ای به نقل از یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی گزارش داد که برسر اتش بس با اسراییل توافق کردیم و منتظر تعیین ساعت اعلام آتش بس هستیم.

منابع آگاه به المیادین گزارش داده‌اند که محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز ساعت 19 به وقت غزه رسما توافق آتش بس را اعلام خواهد کرد. شبکه العربیه نیز در خبری اما زمان آغاز رسمی آتش بس را ساعت 18 به وقت غزه اعلام کرد.

به نقل از این شبکه براساس این توافق تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پایان می یابد و تمام مطالبات گروههای فلسطینی برآورده شده است.

خبرنگار فارس نیز از غزه گزارش داد که مقامات مصری امروز یک سند مشروحی را به طرف اسرائیلی تحویل دادند که در آن از اعلام آتش بس بلند مدت از عصر امروز خبر داده بود و اینکه منتظر اعلام نظر همه طرف های درگیر است.

 

پس از این اظهار نظرها مقامات مصری رسما توافق اتش بس دائم در نوار غزه را اعلام کردند. براساس این اعلام توافق نامه آتش بس میان مقاومت فلسطینی و رژیم اشغالگر قدس پس از 50 روز جنگ از ساعت 19 به اجرا در آمد.

به دنبال این اعلام مردم نوار غزه به خیابانها ریخته و به جشن و پخش شیرینی و نقل به شکرانه پیرزوی مقاومت پرداختند.

خبرنگار فارس از رام الله در کرانه باختری نیز گزارش داد که جشن وپایکوبی مردم در کرانه باختری بعد از پذیرش شروط مقاومت توسط صهیونیستها همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که اسرائیل نتوانست از شهروندان خود دفاع کند از همین روی شهر‌ک‌نشنیان مجبور به فرار شدند.

سخنگوی حماس: پیروزی امروز، مقدمه آزادسازی قدس است

 به گزارش شبکه المیادین، «سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که مقاومت در لحظات اخیر اعلام کرد که دو سرباز اسرائیلی در حملات موشکی گروه های مقاومت فلسطینی به اشکول کشته شدند.

 وی در ادامه افزود: به اسرائیلی‌ها می‌گویم که پس از اعلام رسمی آتش‌بس می‌تواند به منازل مسکونی خود برگردند.

 ابوزهری گفت: ما به پیروزی بزرگی دست پیدا کردیم و این پیروزی می‌تواند مقدمه‌ای برای آزادسازی قدس باشد. ملت فلسطین در نوارغزه و رزمندگان مقاومت در این مدت پیروزی را بر دشمن صهیونیستی محقق کردند که ارتش های عربی با هم نتوانستند به آن دست یابند.

 سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس همچنین گفت: مقاومت آینده و سرنوشت ملت فلسطین است.

 به این ترتیب بعد از 50 روز جنگ رژیم اشغالگر قدس علیه نوار غزه که سومین جنگ از سال 2007 تاکنون محسوب می شود این رژیم در نهایت به دلیل ایستادگی ملت و مقاومت فلسطینی و پس از انکه متحمل ضربات امنیتی،‌نظامی و اقتصادی متعددی شد وادار به پذیرش خواسته های مقاومت شد و شرایط گروههای فلسطینی را برای اتش بس پذیرفت. در جریان این جنگ و براساس گزارش های رسمی 2142 نفر از جمله 700 کودک شهید و نزدیک به 11 هزار نفر مجروح و معلول شدند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    27 51
    مهدی می آید، آری می آید شاید امروز، شاید هم فردا،اما می آید. روزی فراخواهد رسید که مظلومی از ظلم ظالم ننالد و ظالمی ظلم را بر مظلوم تحمیل نکند،او خواهد آمد. فلسطین و مردمانش آزادند، آن کودکان از دست رفته آزاد اند، آنکس که در زندان و عذاب است آن رژیم که نامش اسرائیل است که به کودک شیر خواره هم رحم نمیکند خداوند به همه ی ما بیناست.
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    37 10
    فرای تحلیل ها و سلایق سیاسی خبر خیلی خووبی بوود
  • بی نام A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    46 20
    آتش بس که پیروزی نیست. صهیونیست‌های جنایتکار، با هر دلیل درست یا واهی، بهانه‌ی شکستن آتش بس را جور میکنند. هزار با این کارو کردند. چه پیروزی‌یی آخه آقایون حماس؟ خب جنگ بوده، حالا آتش بس شده. که چی؟ چرا ما همیشه خود را پیروز می‌دانیم؟ چرا هر روز صهیونیست‌های نامرد، دارند شکست می‌خورند و ما همیشه داریم پیروز میشیم؟ این شیوه، خواب میاره و غفلت میاره
    • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      15 34
      فکر کنم شما خوابی دوست عزیز فلسطین توانست با مقاومت خود سران رژیم آدم کش صهیونیستی رو بکشه پای میز مذاکره و خواسته هاش رو به اون ها تحمیل کنه حالا اسرائیل هر وقت که بخواد آتش بس رو بشکنه با ترس و واهمه موشک ها و مقاومت مردم فلسطین روبرو میشه خدا رحمت کنه شهدای این جنگ رو و به مجرو حان شفا بده جنگ بسیار چیز بدیست اما یادتون نره حق گرفتنی است ظالمی مانند اسرائیل هیچ گاه حق مردم فلسطین را با مذاکره نمیداد. انصافا این پیروزی نیست؟