مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت:‌ به افرادی که به نام گردشگری درخواست مجوز دارند اما سوء استفاده می کنند اجازه دریافت مجوز نمی دهیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران؛ در جلسه كارگروه گردشگري استان تهران گلايه هايي از سوي مديركل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران در حوزه گردشگري مطرح شد.

رجبعلي خسروآبادي با بيان اينكه در 7 ماه اخير 90 مجوزصادر شده در حوزه گردشگري داراي مشكلاتي هستند ،گفت:‌ از اين تعداد 30 مجوز لغو شده است و 60 مجوز هم اخطار گرفته اند تا تعيين تكليف شوند .

وي با اشاره به اينكه توسعه گردشگري قاعده و قانون دارد و عرضه و تقاضا در آن داراي اهميت است،گفت:‌سال 57 تعداد هتل هاي تهران 121 هتل بود اما در حال حاضر اين تعداد به 91 هتل كاهش يافته است اين در حالي است كه تعداد ساختمان هاي بزرگ شهر 30 برابر شده است و از هتل سازي غافل مانديم.علت اين است كه فضا را براي هتل سازي سخت كرده ايم.

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران گفت:‌ اگر فردي بخواهد يك هتل 5 ستاره داشته باشد متراژ زمين او بايد بيشتر از 5 هزار متر باشد و اين از مشكلات اين كار است.

او گفت:‌ بنده در بخش گردشگري متولي بودم در حوزه برنامه ريزي اين بخش هم مسئوليت داشتم و در بخش خصوصي اين حوزه هم فعاليت كرده ام و به سه ضلع اين كار آشنا هستم مسلما با افرادي كه بخواهند از طرح هاي پيشنهادي خود سوء استفاده كنند مخالفت مي كنيم به عنوان مثال اگر فردي بخواهد به نام هتل سازي سالن عروسي راه اندازي كند اين سوء استفاده است و صدور مجوز را محدود مي كنيم. از سوي ديگر با قانون اصلاح كسب و پيشه روبه رو هستيم كه براساس آن نمي توانيم به استناد اشباع بازار مجوز صادر نكنيم، اين با مباحث تشخيص و نيازمندي مغايرت دارد.

به گفته خسروآبادي براي اعطاي مجوز در حوزه هاي مختلف از جمله گردشگري قواعد زيادي دخالت دارد كه همه آنها بايد مورد نظر باشد

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =