قرار بود تکلیف تمدید قرارداد کارلوس کروش تا ظهر امروز مشخص شود.

آریا صالحی / دیروز عصر علی کفاشیان مصاحبه ای انجام داد و همه را مطمئن کرد که تا ظهر امروز (سه شنبه) تکلیف قرارداد کروش روشن خواهد شد. او طوری با اطمینان حرف زد که این تصور ایجاد شد که تمام توافقات انجام شده است. گرچه کفاشیان گفت که در دو مورد به توافق نرسیده اند اما گفت که تا ظهر امروز با مشخص شدن وضعیت این دو مورد، کروش یا قراردادش را تمدید می کند یا از ایران می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حالا اما در حالی که خبرنگاران از صبح در فدراسیون حضور دارند، هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده و کروش هم به فدراسیون فوتبال نرفته است. البته کروش دیروز گفته بود که امروز یا برای امضای قرارداد به فدراسیون می رود، یا ایران را ترک خواهد کرد. حالا که او به فدراسیون نرفته این سوال پیش آمده که آیا کروش واقعا قصد ترک ایران را دارد؟

کروش و کفاشیان در مورد دو نکته به توافق نرسیده اند که این دو موضوع، ارتباط مستقیم به مسائل مالی دارد. اولین نکته، مدت قرارداد کروش و رقم آن است. کروش از فدراسیون خواسته یا با او قراردادی تا پایان جام ملت ها بسته شود که مدت آن حدود 5 ماه می شود. اما او برای این مدت، پول یک سال را می خواهد. کروش البته گزینه دیگری را هم به فدراسیون پیشنهاد داده و آن این است که فدراسیون با او قرارداد 4 ساله ببندد. اما نظر فدراسیون فوتبال در این رابطه متفاوت است. کفاشیان به کروش گفته در صورتی با او قرارداد 5 ماهه می بندند که او هم پول همان 5 ماه را بگیرد. کفاشیان پیشنهاد داده اگر کروش می خواهد با فدراسیون قرارداد 4 ساله ببندد، باید قبول کند که این قرارداد چند مرحله ای باشد و در هر مرحله، فدراسیون حق فسخ کردن آن را داشته باشد.

دومین نکته مورد اختلاف، ماجرای جریمه فسخ قرارداد است. کروش از فدراسیون خواسته که در صورت عقد قرارداد 4 ساله، اگر فدراسیون خواست که پس از جام ملت ها قرارداد او را فسخ کند، معادل دستمزد یک سال را به عنوان جریمه پرداخت کند. اما فدراسیون با پرداخت دستمزد یک سال موافق نیست و به کروش پیشنهاد داده که برای فسخ قرارداد، دستمزد دو ماه خود را طلب کند.

به عبارتی فدراسیون فوتبال و کارلوس کروش نه بر سر مدت قرارداد به توافق رسیده اند، نه بر سر رقم جریمه فسخ قرارداد. البته کفاشیان هنوز در فدراسیون فوتبال منتظر کارلوس کروش است چراکه او جلسه اش در وزارت ورزش را لغو کرده و در فدراسیون نشسته است.خبرنگارانی که در فدراسیون حضور دارند احتمال می دهند که او در انتظار کارلوس کروش است. از طرفی کروش هم به گفته خودش فقط زمانی پایش را داخل فدراسیون می گذارد که بخواهد قرارداد را امضا کند. با این حساب یا کروش باید از مواضع خود کوتاه بیاید، یا کفاشیان. فعلا که هیچ کدام از آن ها حاضر نشده از موضع خود عقب نشینی کند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضا IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    88 46
    با اين فدراسيون بهترين گزينه روي نيمكت تيم ملي ايران كيروش است نگه اش داريد
  • سیدمسعودحسینی A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    البته کیروش هم خدا زیادش کنه خیلی پول میخواد تو کشوری که اکثر جوانانش هم بیکارن و سرگرمی خاصی ندارن .
  • رامتین IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    33 67
    خسته شدیم انقدر آبرومندانه باختیم یه مربی طراز اول و به روز میخوایم
    • سانی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      31 19
      هه فک کردی میان ؟ببین چه بلایی سر کیروش دارن میارن ؟کدوم مربی خارجی این برخورد فدراسیون رو تحمل می کنه؟مطمئن باش کیروش بره 90 درصد یه ایرانی میزارن اگرهم خارجی بیارن از کیروش پایین تر رو میارن چون مربیان حرفه ای که از کیروش بالاترن اول با مربیان قبلی مشورت میکنن بعد هم که از کیروش وضع ایران و فدراسیون رو بپرسن یه پا داشته باشن یه پا دیگم قرض میگرن و فرار میکنن دیگه نمیان.
    • علی خوشی CA ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      8 17
      کیروش هم جای دیگه پیشنهاد نداره... وگرنه تا حالا رفته بود... آخه تیم بود این که توی برزیل بازی کرد؟ اتوبوس گذاشته بودند جلوی دروازه... فقط 11 تا بازیکن می دویدند و می زدند زیر توپ...
  • فرهاد IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    25 4
    قرارداد بستن با یک مربی اینقدر زمان میخواد واقعا. یک مربی یا میخواد بره یا اینکه بمونه... اگر رفت که هیچی اگر هم موند یکسری شرایط داره و .... دیگه این همه پیچ و خم نداره آخه.
  • بی نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    23 28
    پول بی زبون بیت المال
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    30 5
    جام ملت های اسیا نزدیکه و تیم همچنان بی مربی
  • علی A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    16 32
    من فقط منتظر اینم که این کی روش که هیچ جا بهش کار نمیدن کی با کمال خضوع از ایران میره
  • امیر استقلالی 7 آتیشه IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    14 28
    علیییییییییییییییییییییییییی داییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • رضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      13 8
      اقای گل جهان
    • ایرانی US ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      0 2
      6 امیر قلعه نویی 6
  • یک ایرانی A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    19 7
    سلام برهموطنان عزیزم،نیمکت تیم ملی بلاتکلیف است تازمانیکه تصمیم گیریهای فوتبالی براساس احساسات وبا تحلیلهای سطحی وکلیشه ای انجام میگیرد وهیچ توجهی به نظر پیشکسوتان ومتخصصان فوتبالی نمیشود،ازآلمان یادبگیریم ۷۲درصدمردم ازروی احساسات میگفتند یوآخیم لو رو نمیخوایم ام اونا تسلیم احساسات مردم نشده وبا نظر متخصصین وپیشکسوتان فوتبالی تصمیم گرفتند وقهرمان جهان شدند
  • ناصر A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    19 23
    عجیب نیست کسی که یازده نفره دفاع کرده وشده گل سر سبد وتازه به خاطر باختش تو خیابانها ریختن وشادی کردن باید هم ناز کنه کجا بهتر از ایران
  • مهرداد CA ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    13 20
    دست کروش و کفاشیان توی یه کاسه اس... باید بگین: آیا این دو پیروز می شوند یا گروه وزارت ورزش و نمایندگان مجلس؟ در صمن با نظر رامتین کاملا موافقم. کروش هم به درد ما نمی خوره. مگه سال ها قبل، ما 100 گل از آلمان خوردیم یا از یوگسلاوی... ؟ البته اون سال هم تیم ایویچ نتیجه گرفت. مربی ایرانی نبود. باید مربی هایی زحمت کش، با سواد و کم حاشیه برای ایران بیاریم که پیشرفت کنیم.
  • علی A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    4 2
    فرگوسن
  • امین A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    12 0
    والا از این همه بازی موش و گربه خسته شدیم هر روز ملت سرکار میذارن این همه زمان از دست دادن اصلأ به نفع فوتبال نیست با این زمان کم تا بازیهای آسیایی اگر قرارداد با این شرایط به نفع مانیست بلاتکلیفی که اصلأ به نفع ما نیست . فقط امیدوارم بهترین تصمیم به زودی گرفته شود
  • باكو ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    13 23
    مربي فقط افشين قطبي....فني و باشعور و ادبيات بالا
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    2 17
    فرکی
  • محمودرضا A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    7 0
    به نظر من، چانه زنی برای رسیدن به توافق دو جانبه خوبه اما نه برای عدم توافق. بین دو ماه و 12 ماه، روی یک عدد وسطی توافق کنید قضیه تموم بشه. مشکل کیروش اینه که اگر رقم فسخ قرارداد پایین باشه، هر ننه قمری با یک باخت میخواد اونو عوض کنه.
  • پوریا A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    1 1
    کیروش تا سال 2018 بمونه بعد یه مربی دیگری بیارن مثل گواردیولا یا فرگوسن تا رو تیم ملی خوب کار کنه و جوانگرایی قویی کنه تا تو 2022 قطر شگفتی ساز شیم
  • رضا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    0 2
    برای جی باید قرارداد این اقا تمدید بشه. از ترس اخراج شدن قبل جام جهانی موافق بازی تدارکاتی درست و حسابی نبود. همون بلایی که سر ایویچ اومد. به نظرم ترسو ترین تیم توی جام جهانی ایران بود دفاع وفقط ضد حمله .این اقا فقط نگران تمدید قرارداد بعد جام جهانی بود .
  • مانی A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    4 1
    فقط کی روش