ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) نسبت به بروز فاجعه انسانی در شهر آمرلی در شمال عراق و روستاهای اطراف آن و قتل عام مردم بیگناه به دست تروریست‌ها هشدار داد.

به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای، مرضیه افخم با یادآوری وضعیت بسیار بد و بحرانی شهر آمرلی در شمال عراق که تحت محاصره و حملات غیرانسانی تروریست‌ها قرار دارد، مقاومت دو ماهه مردم این منطقه را در مقابل تروریست‌ها به رغم فقدان سلاح و آذوقه تمجید و از رویکرد دوگانه کشورهای غربی به خصوص دولت آمریکا در برخورد با تروریسم و حتی مسائل انسان دوستانه انتقاد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: در حالی که به اعتراف رسانه‌های غربی مرگ بر ساکنان این منطقه از استان صلاح‌الدین عراق سایه انداخته، هیچگونه اقدامی برای رفع محاصره غیر نظامیان و انتقال ایشان به پناهگاه‌های امن صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه خواستار اقدام فوری مجامع بین‌المللی به خصوص سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های امدادرسان و بشر دوستانه در جهت کمک فوری به زنان و کودکان و سالخوردگان در این شهر برای رهایی از محاصره تروریست‌ها و دسترسی هر چه سریعتر به کمک‌های انسانی و ضروری شد.

افخم با قدردانی از حساسیت و مواضع هوشمندانه مرجعیت عراق و اقدامات دولت و ارتش عراق و مبارزان مردمی در مقابله با تروریسم، بر حمایت قاطع ایران از دولت و مردم عراق تاکید کرد و آمادگی ایران را برای کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم این مناطق اعلام داشت.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =