ایسنا نوشت:

در حالی که گزارش‌هایی از جعلی بودن فیلم سربریده شدن خبرنگار آمریکایی به دست یک تبعه انگلیسی عضو داعش منتشر شده برخی مقام‌های سوری نظیر مشاور سیاسی رئیس جمهوری این کشور می‌گویند، این مرد آمریکایی سال گذشته میلادی به قتل رسیده است.

به نوشته روزنامه تلگراف، بثینه شعبان، مشاور سیاسی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه گفت: داعش دنباله‌ای از ارتش آزاد سوریه است و سازمان ملل اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی سال گذشته میلادی کشته شده است.

شعبان ادامه داد: جیمز فولی نخستین بار توسط ارتش آزاد سوریه دستگیر شد و سپس به داعش فروخته شد. شما می‌توانید این مساله را با سازمان ملل چک کنید این مرد سال گذشته میلادی و نه در سال 2014 کشته شد اما داعش امسال تصاویر مربوط به فولی را منتشر کرد.

شبکه خبری ای بی سی نیز به نقل از یکی از مقام‌های آمریکایی که از نزدیک اقدامات داعش را کنترل می‌کند گزارش داد: نیروهای داعش کاملا حرفه‌ای عمل می‌کنند، آموزش دیده، فعال و مجهز هستند. آن‌ها همانند کشوری که ارتش داشته باشد عمل می کنند. آن‌ها شبیه به سایر گروه‌های شبه نظامی نیستند که اگر بمبی را در کنار مواضعشان به زمین بیندازیم هراسان شوند.

یکی دیگر از مقام‌ها گفت: داعش به خوبی آموزش می‌بیند و اگر عقب نشینی کند با آموزش بهتر و قوای تازه بازمی‌گردد. آن‌ها احتیاجی به دستیابی به موفقیت درباره سد موصل نداشتند چون بر رسانه‌های اجتماعی کنترل دارند.

یکی از مقام‌های دولت واشنگتن که خواست نامش فاش نشود در پاسخ به سوالی درباره اینکه داعش چنین آموزه‌ها و متدهای نظامی را از کجا یاد می‌گیرد گفت: احتمالا از چچنی‌ها، عمر الشیشانی، فرمانده چچنی که مقام‌ها می‌گویند ممکن است در جریان حمله نزدیک موصل کشته شده باشد، به خاطر برقراری ارتباطات بین‌المللی میان داعش و جهان خارج معروف است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    26 5
    طرف گفت بخاطر حملات امریکا به مواضع داعش میخوایم سر ببریم .اونوقت این بابا میگه سال پیش کشتنش.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    13 5
    اون سوری ها اجمق تر از شما. یارو اونجا میگه به چه دلیلی اینکار رو کرده. بعدش هم چه دلیلی داشته اینها همین موقع نکشن
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    32 4
    اطلاعات امریکا نفهمیده اونوقت بثیه شعبان فهمیده